دغدغه جدی پلیس برای کمک به آسیب دیدگان / بازدید مستمر فرمانده ناجا از مناطق زلزله زده

شدت لرزش به حدی بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان و...  نیز حس شد  و حتی در بخش هایی از تهران نیز آثار این زمین لزره احساس شد مردم در شهرهای مختلف سراسیمه  به خیابان ها  هجوم آورده و ترجیح دادند شب را در خیابان ها و چادرهای مسافرتی صبح کنند.

به گزارش ایسکانیوز،نیروی انتظامی از دقایق اولیه وقوع زلزله با بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها به کمک هم وطنان آسیب دیده شتافت و تاکید کرد تا استقرار کامل نظم و امنیت در مناطق زلزله زده می ماند.

زمین لرزه ای به قدرت 7.3 دهم ریشتر شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه کرمانشاه و برخی شهرهای اطراف را لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی "ازگله" بود و این زلزله ساعت 21:48 در عمق ۱۱کیلومتری زمین به وقوع پیوست و در "ازگله"، " سر پل ذهاب"، "تازه آباد"، "باینگان "ویرانی ها برجای گذاشت، برخی منابع، کانون این زمین لرزه را مرز بین ایران و عراق اعلام کردند.

شدت لرزش به حدی بود که در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان و... نیز حس شد و حتی در بخش هایی از تهران نیز آثار این زمین لزره احساس شد ... مردم در شهرهای مختلف سراسیمه به خیابان ها هجوم آورده و ترجیح دادند شب را در خیابان ها و چادرهای مسافرتی صبح کنند.

چهره‌های مبهوت واضح ترین پیامد زلزله است، گریه، شیون، ناله، ناامیدی و مرگ در منطقه " ازگله "،" سر پل ذهاب" و ... بیداد می کند ، همه در شوک این مصیبت گویی ناتمام ... و مهم‌ترین درد‌شان از دست رفتن عزیزان‌شان است، اما موضوع فقط این نیست، فکر و خیالِ نابودی کاملِ خانه، زندگی، اسباب ‌و اثاثیه، اموال و اسناد، شناسنامه، سند خودرو و در یک کلام همه چیزهایی که سال‌ها برای بدست آوردنش تلاش کرده‌اند، راحت‌شان نمی‌گذارد.

خبر وقوع زلزله غم سنگینی را بر دل کشور می نشاند تا آنجا که پیام تسلیت است که روانه می شود برای ابراز همدردی با مردم غیورکرمانشاه و دیگر آسیب دیدگان این زلزله ...

نیروی انتظامی نیز با صدور پیامی به خانواده های داغدار و آسیب دیده زلزله تسلیت گفت و اعلام کرد: حادثه دلخراش و تلخ زلزله در استان کرمانشاه که منجر به جان باختن و مجروح شدن عده ای از هم وطنان عزیز، شجاع و غیور کرمانشاه شد، موجی از غم و اندوه را در ایران اسلامی رقم زد.

در این میان و با وقوع زلزله، دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای کمک به آسیب دیدگان به صف شدند و تیم های مختلفی از سازمان های مختلف چون هلال احمر ، اورژانس و نیروهای مسلح عازم منطقه...

و اما ساعاتی پس از وقوع زلزله، سردار " حسین اشتری " فرمانده نیروی انتظامی به همراه تیمی از روسای پلیس های تخصصی عازم منطقه می شود ...

تشکیل ستاد بحران در سرپل ذهاب با حضور فرمانده ناجا

دقایقی پس از ورود سردار "اشتری" به منطقه زلزله زده، در حالی که "رحمانی فضلی" وزیر کشور هم در منطقه حضور دارد، نشست ستاد بحران کشور برگزار و بر ارائه خدمات همه جانبه به زلزله زدگان تاکید شد.

فرمانده نیروی انتظامی در این نشست با ارائه گزارشی از خدمت رسانی پلیس از همان دقایق اولیه وقوع زلزله، گفت: نیروی انتظامی از همه توان خود در برقراری نظم و امنیت، تسهیل در جریان ترافیک محورهای مواصلاتی و ارائه خدمات درمانی استفاده خواهد کرد.

آری ! همه برای کمک به صف شده اند و در این میان نیروی انتظامی همه ظرفیت و توان خود را به میدان آورده و نیروهای پلیس در آماده باش کامل ...

نیروهای پلیس در کنار سایر نهادهای امدادی، خستگی‌ناپذیر در همه شئون حتی به ساکنان مجتمع‌های مسکونی تخریب شده، برای تخلیه اسباب و اثاثیه‌ای که بعضاً از طبقات بالا باید به دوش کشیده شوند و پایین بیایند، کمک می کنند، اینجا همه برای کاهش آلام مصیبت‌دیده‌ها هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند و در تمام این مصیبت، آنچه بیش از هر چیز دیگری زیبا جلوه می کند " بسیج ملی و همگانی برای کمک به زلزله زدگان است ..."

اما با وجود همه همدلی ها ... در میان ویرانی ها و تمام غمی که این بلای طبیعی بر سر دیار زلزله زده پاشیده است، ترافیک و همهمه نیز میراثِ مشهود زلزله است و نیروی انتظامی نیز بدون کوچکترین تعللی، تامین امنیت منطقه و مدیریت ترافیک را عهده دار است و تدابیر فرمانده ناجا لحظه به لحظه به سایر فرماندهان و نیروهای پلیس ابلاغ می شود.

سبز پوشان ناجا چون همیشه، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کنند، ماموریت شبانه روزی پلیس در میان همه هیاهو و تلخی های برجا مانده زلزله، بدون وقفه برای کمک به آسیب دیدگان ادامه دارد و سردار "منتظر المهدی" سخنگوی ناجا با تاکید بر اینکه اوضاع تحت کنترل پلیس است، خبر می دهد؛ ساز و کارهای لازم برای خدمت رسانی بیشتر اندیشیده شده و با تدبیر و دستور فرمانده نیروی انتظامی، چند گردان نیرو از تیم های پلیس های تخصصی و همچنین چند فروند بالگرد به همراه تجهیزات و امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

معاون اجتماعی ناجا تاکید دارد؛ همکاران من تا آخرین لحظه در کنار عزیزان خواهند بود و از هیچ گونه مساعدتی دریغ نمی ورزند و طرح های ترافیکی و آمد و شد توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در محدوده های مورد نظر در حال اجرا است.

تشکر از نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و دیگر تلاشگران چون هلال‌احمر وردِ زبان همه مردم زلزله‌زده است. نیروهای مسلح با تمام توان مشغول خدمات‌دهی هستند و هلال‌احمری‌ها مثل همه بلایای طبیعی دیگر، در امدادرسانی به مردم و کمک به آسیب‌دیده‌ها شب‌ و روز ندارند. نهادهای مختلف دیگر هم در شهرها و روستاهای زلزله‌زده مشغول کارهای خدماتی یا توزیع اقلام کمکی هستند و رفت‌وآمد مسئولان به منطقه ، بسیار پررنگ ..

دوباره های زندگی و تولد " امیدها" و " آواها"

در میان تمام بهت و شوک زلزله زدگان، معجزه خداوند هم هر لحظه جاری، از کودک سه ساله ای که بعد از 3 روز زنده و سلامت از زیر آوار بیرون می آید تا تولد "امیدها" و " آواها"...

زلزله کرمانشاه دل میلیون ها انسان را به درد آورد، پس از وقوع این زمین لرزه، مردم سراسر ایران سیلی از کمک ها را به سمت کرمانشاه روانه کردند.
هر کس از هر طریقی که می توانست برای کرمانشاه کمک می فرستاد، همه ثابت کرده اند که اهل کمک به هم نوع خود هستند و تا توانستند با نثار هدایای مادی و غیرمادی به دردهای مردم داغدار کرمانشاه التیام بخشیدند.
محموله کمک های مردمی یکی پس از دیگری وارد شهرها و روستاهای زلزله زده شد و این کمک ها هم چنان ادامه دارد ... و در این میان، پلیس علاوه بر مدیریت ترافیک ، خودروهای حامل محموله های امدادی و اقلام مورد نیاز را نیز اسکورت می کند.

طرح مهار کنترل و پیشگیری از سرقت های احتمالی با استقرار چندین تیم پلیس آگاهی و پیشگیری توسط پلیس اجرا می شود.

یگان های ویژه در شهرستان سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین مستقر هستند و نیروهای کمکی از استان های معین همدان، کردستان و لرستان به محل حادثه عازم شدند.

پنج تیم تخصصی تشخیص هویت برای شناسایی احتمالی اجساد مجهول الهویه در محل حادثه حاضر، 20 تیم گشت پلیس راهور در سرپل ذهاب و 30 تیم جاده ای در پلیس راه های مرزی کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب در حال انجام مأموریت ... و اعزام تیم سگ های زنده یاب به محل حادثه و منطقه زلزله زده نیز از دیگر اقدامات پلیس است ...

دغدغه جدی پلیس برای کمک به آسیب دیدگان / بازدید مستمر فرمانده ناجا از مناطق زلزله زده

همزمان با تمام اقدامات، حضور چندین باره سردار " حسین اشتری " در منطقه زلزله زده و بازدید میدانی و مستمر، گفت وگو و دیدار صمیمانه با خانواده های داغدار و آسیب زده زلزله ؛ حکایت از دغدغه جدی پلیس برای کمک به آسیب دیدگان زلزله دارد ...

درست است که تامین امنیت منطقه محوری ترین ماموریت پلیس است، اما اعزام تیم های روانشناسی و مددکاران اجتماعی از معاونت اجتماعی ناجا به مناطق زلزله زده یکی دیگر از اقدامات خودجوش پلیس است، سخنگوی پلیس معتقد است تسکین آلام روان شناختی زلزله زدگان مستلزم یاری رسانی تخصصی و فوری به آنان است ...

آری ! در میان تمام تلاش ها برای ارائه کمک های سازمانی و مردمی به آسیب دیدگان زلزله، پلیس هم با تمام غمی که از این حادثه بر دل دارد، با تمام وجود آستین ها را بالا زده تا دردی از دل هم وطنان عزیزمان بکاهد و التیام بخش باشد ...

پلیس در کنار مردم صبور کرمانشاه

تا آنجا که با وجود گذشت یک هفته از وقوع زلزله در کرمانشاه، سردار " منتظر المهدی " با اعلام اینکه امنیت مناطق زلزله زده زیر چتر پلیس است، گفت : پلیس با همه توان در کنار حادثه دیدگان است و تا استقرار کامل نظم و امنیت در مناطق زلزله زده می ماند.

امید است با گذشت زمان، همت ها برای کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله پررنگ و پررنگ تر شود ... و با بسیج همگانی، عملیات بازسازی خانه‌ها، شهر و روستاهای زلزله زده توسط نهادهای ذی ربط، آغاز و به سرانجام برسد و روزی را شاهد باشیم که بر چهره مردم بهت زده همه دیارهای زلزله زده، گل لبخند بشکفد ... پلیس تا رسیدن تمام این روزها و اتقاق های خوب همراه و همیار مردمان صبور کرمانشاه خواهد بود ...

آری ! بر سر این قرار با همه مردمان عزیز کرمانشاه می مانیم ...
پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 874265

وب گردی

وب گردی