دستگیری 322 اراذل و اوباش در پایتخت

 رئیس پلیس پایتخت، بیان داشت: پلیس امنیت عمومی ، پس از دو هفته کار اطلاعاتی، 322 نفر از اراذل و اوباش عربده کش و تخریب کننده اموال مردم را در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش ایسکانیوز،سردار "حسین رحیمی"، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در جمع اصحاب رسانه بیان داشت ، طرح جدید دستگیری مزاحمان نوامیس، عاملان عربده‌کشی، متعرضان به اموال عمومی، شرارت و درگیری مسلحانه پس از دو هفته کار اطلاعاتی و تحقیقاتی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات 79 مخفیگاه متهمان شناسایی و منهدم شده است، عنوان داشت: در این عملیات با مالکان 142 قهوه‌خانه که محل تجمع اراذل و اوباش و با 48 باشگاه بدنسازی که محل عرضه داروهای غیرمجاز نیرو زا بود برخورد قانونی شد.

رئیس پلیس پایتخت، با بیان اینکه در این طرح دو پاتوق مهم اراذل و اوباش شناسایی، منهدم و طی آن 247 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شده اند، بیان داشت: در این عملیات 140 قبضه سلاح سرد از جمله شمشیر و قمه کشف شد.

سردار رحیمی، با تاکید بر این که طرح‌ های ارتقاء امنیت اجتماعی، با قاطعیت برای استقرار نظم و امنیت و ارتقاء امنیت اجتماعی ادامه خواهد داشت، بیان کرد: پلیس با رفع کاستی‌های عملیات‌ های قبلی با قدرت و قاطعیت برای دستگیری مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر و ... اقدام خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت، ضمن تقدیر از عملکرد مثبت دستگاه قضائی در همکاری با پلیس، خاطر نشان کرد: این افراد پس از بازجویی و تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های انتظامی تحویل مقام قضائی خواهند شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری سلاح سرد، ‌گفت: اجرای این قانون برای متنبه کردن افراد توسط دستگاه قضائی به مرحله اجرا در می آید.

این مقام ارشد انتظامی، در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: 75 تن از مزاحمان نوامیس که در گروه سنی زیر 20 سال بوده و در این طرح دستگیر شده اند، با هماهنگی های انجام شده به خانواده هایشان تحویل که این دسته از افراد عمدتا مزاحمان معابر و پارک‌ها بوده‌اند.

سردار رحیمی در پایان، ضمن تاکید بر این مساله که طرح های امنیت اجتماعی بنابر درخواست شهروندان و تماس های آنها با مرکز فوریت های پلیسی 110 به اجرا درآمده است، گفت: تمامی جرایم این دسته از مجرمان در پرونده آنها ضمیمه می شود و به صورت مستمر از سوی کلانتری های و پایگاه های پلیس های تخصصی تحت کنترل و نظارت هستند، البته خیلی از این مجرمان دستگیر شده پس از مدتی متنبه شده و به جامعه بازگشته اند.
پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 874267

وب گردی

وب گردی