احداث ۴۰ مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی، از تخریب ۳۰ مهدکودک در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت: طی ۱۰ روز آینده ۴۰ مهد در این منطقه احداث می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،مهدی میرشاه‌ولد در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای زلزله‌زدگان غرب کشور اظهار داشت: پس از حضور تیم‌های اورژانس اجتماعی و محب، ارائه خدمات روان‌شناختی و مشاوره به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه آغاز شد و توانستیم طی این مدت این خدمات را در ۲۲۰ روستا و ۸ شهر استان به آسیب‌دیدگان ارائه کنیم.

وی از شناسایی ۲۸۰۰ مورد افرادی که دچار مشکل شده بودند، خبر داد و گفت: در اثر زلزله برای این تعداد مشکلاتی ایجاد شد که با حضور تیم‌های مددکاری، مشاوره‌های لازم ارائه شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی تأکید کرد: در بحث توانبخشی، خدمات فیزیوتراپی، کار درمانی و گفتار درمانی به آسیب‌دیدگان زلزله ارائه شد، به طوری که ۱۱۸ موردِ قطع نخاع و قطع عضو شناسایی شدند و همچنین ۱۰۰ زن نیز در اثر زلزله، سرپرست خانوار شده‌اند.

میرشاه‌ولد با اشاره به اینکه ۳۰ مهد در استان در اثر زلزله به طور کامل تخریب شده است، تصریح کرد: ۱۶ مهد شهری و ۱۴ روستا ـ مهد تخریب شد که به دنبال آن، توانستیم در ۲ کانکس در شهر سر پل ذهاب ایجاد کنیم.

به گفته وی، طی دو روز آینده، ۸ کانکس نیز به منظور ایجاد مهدکودک دایر خواهد شد و طی ۱۰ روز آینده نیز تعداد این مهدها به ۴۰ کانکس می‌رسد.

705

کد خبر: 874287

وب گردی

وب گردی