کمک ۱۱۷ میلیونی نیکوکار خوزستانی برای آزادی ۹ زندانی غیرعمد

یک خیّر خوزستانی در اقدامی انسان دوستانه زمینه آزادی ۹ نفر از زندانیان مالی و بدهکار دیه را فراهم کرد و به پرداخت مانده بدهی ۱۱۷ میلیون تومانی کمک کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام قدرت هاشم‌نیا مدیر نمایندگی این مجموعه حمایتی در استان خوزستان گفت: همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول، نیکوکار خوزستانی با کمک خودشان موجبات آزادی 5 بدهکار مالی، 2 محبوس دیه حوادث رانندگی و 2 دربند آبرومندِ ناشی از جرایم شبه‌عمد را فراهم کرد که درصدد هستیم ضمن تسریع کارهای اداری پیش از آزادی، تا آستانه آغاز امامت یگانه منجی عالم بشریت (عج) مقدمات بازگشت این افراد را به آغوش خانواده فراهم کنیم.

وی افزود: مجموع بدهی این مددجویان رقمی معادل 2 میلیارد و 366 میلیون ریال بود که در فرآیند رسیدگی تا میزان 169 میلیون ریال، از سوی شکات خصوصی پرونده گذشت رضایتمندانه اخذ شد و مابقی مبلغ نیز از طریق ارایه تسهیلات بدون سود ستاد دیه تامین شد.

بنابر اعلام این خبر، هم اکنون 312 مددجوی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان خوزستان تحمل حبس می‌کنند که 37 نفر از این افراد با بدهی دیه ناشی از تصادفات رانندگی، 11 نفر بابت دیات حوادث کارگاهی و 264 نفر هم به دلیل ناتوانی در پرداخت محکومیت‌های مالی در بند حضور دارند.

705

کد خبر: 874293

وب گردی

وب گردی