شورای هماهنگی کشاورزی هوشمند آغاز به کار کرد

شورای هماهنگی کشاورزی هوشمند در راستای تصمیم گیری برای بهره مندی از فرصتها و ظرفیتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه کشاورزی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به دنبال برگزاری جلسه مشترک میان وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی در هفته گذشته در خصوص بهره‌گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه کشاورزی، جلسه شورای هماهنگی با حضور نمایندگان این دو وزارتخانه، برگزار شد.

پیرو جلسه مشترک وزرای کشاورزی و ارتباطات در تاریخ ۲۱ آبان ماه جاری مقررشد، سند اقدام مشترک میان دو وزارتخانه ظرف مدت ۴۵ روز ، با هدف بهره برداری از فناوریهای نوین ارتباطات و اطلاعات در تحقق کشاورزی هوشمند در همه مراحل کاشت، داشت، برداشت تا شبکه توزیع تهیه شود. در این راستا کمیته مشترک در محل موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت کشاورزی تشکیل شد.

در این جلسه ابتدا توضیحاتی در خصوص وضعیت جاری فناوری اطلاعات در وزارت جهاد کشاورزی توسط نمایندگان دستگاه های مختلف ارائه شده و سپس فرصت‌های ایجاد شده توسط فناوری اطلاعات در این حوزه تبیین شد. همچنین مقررشد با توجه به محدودیت زمان، کارگروهایی با حضور نمایندگان هر دو وزارتخانه تشکیل شود.

در این کمیته بعد ازنظر کارشناسان، تصمیم بر آن شد تا وظایف محوله در چهار زیرکمیته با هدف بررسی عمق نفوذ فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت اشیاء در صنعت کشاورزی کشورهای پیشرو، بررسی خدمات فناور محور (از جمله سنجش از دور و سنسورینگ) در حوزه کشاورزی، بررسی فناوری های نوین در حوزه آبیاری و خاک و ترویج و آموزش به صورت فشرده دنبال شود.

فعالیت زیرکمیته های فوق منتج به احصاء کامل نیازهای بخش کشاورزی و به کارگیری ظرفیتهای ICT کشور جهت افزایش بهره وری بخش و بزرگتر کردن اقتصاد آن، می شود.

نشست بعدی طی هفته آتی در استان البرز به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار می شود تا موارد مذکور به صورت متمرکز بررسی و جمع بندی شوند.

منبع: مهر

کد خبر: 874306

وب گردی

وب گردی