شمشیر سردارسلیمانی کابوس داعش را محو کرد نه زبان مذاکره دولتمردان

عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان گفت: به برکت شمشیر مبارزه سردار سلیمانی است که امروز ایران به عنوان طرف مؤثر و تعیین کننده در عرصه مذاکرات سوچی روسیه حاضر است.

به گزارش ایسکانیوز، علی باقری، عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان عصر دیروز در همایش دانشجویی «سیاست خارجی و سرانجام برجام» در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخی ادعا کرده اند مذاکره توانست کابوس داعش در سوریه را از بین ببرد، در حالی که اگر شمشیر سردار سلیمانی نبود، در خوشبینانه ترین وضعیت، اکنون بزرگترین دستاورد مذاکراتی آقایان این بود که موفق شده اند که از امریکا اجازه ی حضور در مذاکرات ژنو را بگیرند تا بتوانند در کنار وزرای خارجه غربی عکس یادگاری بیندازند!

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: آنچه توانست تا مذاکرات ژنو را بی خاصیت کرده و مذاکرات آستانه را به محور سیاسی بحران در سوریه تبدیل کند، فقط و فقط شمشیر سردار سیلمانی بود. امروز به برکت شمشیر مبارزه ی سردار سلیمانی است که زبان مذاکره ی آقایان در سوچی روسیه باز است و ایران به عنوان طرف مؤثر و تعیین کننده در عرصه ی مذاکرات حاضر است.

وی افزود: اگر شمشیر سردار سلیمانی نبود، معلوم نبود که غربی ها اجازه دهند تا ایران به عنوان شنونده نیز در مذاکرات ژنو حاضر شود.

باقری در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگترین دستاورد دیپلماتیک و مذاکراتی دولت تدبیر و امید برجام است که برای فهم سرشت و درک سرنوشت برجام کافی است به دو جمله ی کلیدی که از سوی دو مقام رسمی امریکا و ایران که نقش اساسی در مذاکرات منتهی به برجام داشتند، توجه نمود.

عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای کشورمان در ادامه تصریح کرد: جان کری وزیر خارجه ی سابق امریکا ادعا کرده است که برجام توانست ظرفیت ساخت 12 بمب اتمی را از ایران بگیرد و در مقابل وزیر خارجه ایران اذعان نمود که برجام نتوانست حتی اجازه ی گشایش یک حساب بانکی در انگلیس را به ایران بدهد! البته ما هیچگاه دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نخواهیم بود، ولی وقتی که دشمن مدعی است قدرت ساخت 12 بمب را از ما گرفته، نباید از او می خواستیم که در مقابل این دستاورد، حداقل اجازه ی گشایش حساب بانکی را به ما بدهد؟

وی خاطرنشان کرد: این نتیجه ی مذاکراتی است که آقایان میخواهند بعد از برجام نیز به سایر حوزه ها تسری دهند!

باقری گفت: دیگر نمی توان گفت که دستاورد برجام «تقریبا» هیچ بوده است، بلکه «خسارت محض» بهترین تعبیر برای توصیف برجسته ترین دستاورد مذاکراتی دولت تدبیر و امید است.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: در طول 38 سال گذشته انقلابی گری بوده که توانسته تمامیت ارضی کشور را حفظ کند و اجازه ندهد حتی یک وجب از خاک مقدس ایران اسلامی تحت سلطه ی دشمن باقی بماند. انقلابی گری بوده که توانسته ایران اسلامی را وارد باشگاه کشورهای هسته ای جهان کند. انقلابی گری بوده که توانسته ایران اسلامی را جزو چند کشور معدود دارای توانمندی طراحی، ساخت و تولید انواع موشکها قرار دهد.

وی ادامه داد: برخی عزم خود را جزم کرده اند تا ریشه ی انقلابی گری را در کشور بزنند. اینها در سخنرانی های خود بیشترین حملات را متوجه انقلابی گری و روحیه ی انقلابی می کنند. ماجرا به اینجا ختم نمی شود چرا که وقتی به رویکرد و سیاست دشمن توجه می کنیم، متوجه می شویم یک هم نوایی و هم گامی میان داخل با دشمن وجود دارد

باقری گفت: کیسینجر استراتژیست معروف امریکایی چندی قبل اظهار داشت: «ایران باید میان آرمان گرایی و واقع گرایی یکی را انتخاب کند»، البته روشن است که منظور او از آرمان گرایی همان انقلابی گری است. جالب این که وی در ادامه به قدرت انقلابی گری و ناتوانی امریکا در قبال آن اذعان نموده و تصریح می کند: «آرمان گرایی باعث می شود تا ما در کارهایی که در می توانیم در قبال ایران انجام دهیم محدود شویم». حال مشخص نیست که چرا عده ای در داخل دقیقاً همان حرف دشمن را تکرار می کنند و با برچسب افراطی گری و تندروی می خواهند تا انقلابی گری و انقلابیها را منزوی نمایند؟

عضو تیم مذاکره کننده سابق هسته ای تصریح کرد: نباید در مقابل کسانی که حرف دشمن را داخل تکرار میکنند و به نوعی برای اجرای سیاست های دشمن در داخل زمینه سازی می کنند ساکت بود. کسی که برای پذیرش محدودیت های موشکی در روزنامه های رسمی کشور قلمفرسایی می کند نقش ستون پنجم دشمن را در داخل کشور بازی می کند و هیچ کشور دمکراتیکی در جهان اجازه نمی دهد تا به بهانه ی آزادی، مرزهای امنیت ملی اش زیر پا گذاشته شود.

وی افزود: سکوت دستگاه ها در قبال لجن پراکنی برخی روشنفکرنماها به امنیت ملی، نشانه ی دمکراسی نیست، بلکه علامت آن است که آن دستگاه ها در یک حکومت دمکراتیک به وظایف قانونی خود در قبال صیانت از امنیت ملی عمل نمی کنند.

باقری ادامه داد: البته درست است که مردم به اراجیف این روشنفکرنماها توجه نخواهند کرد، ولی بی توجهی مردم به این حرف های سست و بی پایه که نشانه ی هوشمندی و هوشیاری آنها است، نباید بهانه ای برای دستگاه های مسئول باشد که در مقابل نقش آفرینی ستون پنجم دشمن ساکت باشند.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان اظهار داشت: کسانی که مذاکرات موشکی را ترویج می کنند در واقع به دشمن گرا می دهند که خواست تو در داخل کشور هم زمینه دارد و این یعنی همراهی با دشمن، و حکم یاری کننده ی دشمن نیز در کشورهای دمکراتیک معلوم است.

کد خبر: 874323

وب گردی

وب گردی