تغییر شبانه‌ی مدیرعامل سایپا در شأن صنعت خودروسازی کشور نیست/ شریعتمداری تحت فشارهای سیاسی جمالی را عزل کرد

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه صنعت خودرو بنگاهی اقتصادی است و نه سیاسی، گفت: باید دلایل عزل مدیرعامل سایپا عنوان شود چراکه تغییر شبانه‌ی مدیرعامل و هیات مدیره این خودروساز بزرگ، در شأن صنعت خودروسازی کشور نیست.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص تازه‌ترین تغییرات مدیریتی در صنعت خودروی کشور اظهار کرد: تغییر هر مدیری شرایط خاص خود را می‌طلبد، بنابراین باید قبل از هر تغییری هیات‌مدیره تشکیل جلسه دهد و از مدیر مربوطه توضیحات لازم دریافت و در مرحله‌ی بعد به او ابلاغ شود که تصمیم بر این است شخص دیگری جایگزین او باشد و به همین‌ منظور فرصت چند روزه‌ای در اختیارش گذاشته خواهد شد.

او با بیان اینکه برکناری جمالی مدیرعامل سابق سایپا با هماهنگی کمیسیون صنایع و معادن نبوده است، گفت: وقتی صحبت از تغییر در سطح مدیریتی است، طبیعتا باید مدیر جدید از نظر سطح تحصیلات، مهارت و تخصص یک سروگردن بهتر از مدیر قبلی باشد.

قاضی‌پور افزود: باید دلایل عزل مدیرعامل سایپا عنوان شود چراکه تغییر شبانه‌ی مدیرعامل این خودروساز بزرگ، در شأن صنعت خودروسازی کشور نیست.

قاضی‌پور در خصوص پشت پرده تغییر مدیرعامل سایپا گفت: در ایران خودرو و سایپا، چند شرکت صوری وجود دارد که باوجود زیان‌ده بودن، هیات مدیره‌ی آن‌ها حقوق‌های زیادی دریافت می‌کنند. این شرکت‌ها از طریق افرادی که در پشت‌پرده دارند با هماهنگی یکدیگر به واحدهای سیاسی فشار وارد کردند تا وزیر صنعت مدیرعامل سایپا را تغییر دهد که به ‌نظر بنده به‌عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن، دیدگاه خوبی نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنعت خودروسازی یک بنگاه اقتصادی است و نه سیاسی، بنابراین باید تمامی شرکت‌های زیانده منحل یا به فروش برسند. هیچ شرکتی نباید از بانک وام بگیرد و باید در موقع خرید قطعات، از تولید داخلی استفاده کند تا این امر باعث شود قیمت‌ها کاهش یافته و کیفیت ارتقا یابد.

او ادامه داد: برای فروش خودور سه شاخص مهم( کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش) وجود دارد اما متاسفانه چون به صنعت خودرو به عنوان بنگاه اقتصادی نگاه نمی شود، در هر سه شاخص عقب هستیم.

402

کد خبر: 874364

وب گردی

وب گردی