رئیس شورای شهر ازگله: خانه ام کاملا تخریب شده است/دو روز اول سخت ترین روزها بود

رئیس شورای شهر ازگله با اشاره به این موضوع که خانه اش کاملا بر اثر زلزله تخریب شده است دو روز ابتدایی وقوع زلزله را سخت ترین روزها دانست و گفت:دو روز ابتدایی هیچ امکاناتی برای خدمات رسانی به مردم نداشتیم.

ایسکانیوز- راضیه فراهانی: شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند. کانون زمین‌لرزه ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود که در این شهر این زلزله خسارات بسیاری از لحاظ خسارات جانی و مالی به مردم این شهر وارد کرده است.

اِزْگِله شهری است در استان کرمانشاه که این شهر در بخش ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد. جمعیت این شهر بنا بر سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، برابر ۱٬۵۰۲ نفر است.

ایسکانیوز با رئیس شورای شهر ازگله که خود از افراد خسارت دیده است به گفت وگو نشست. احمدی با بغضی که در گلو داشت به صحبت پرداخت و حال و روز مردم را از زمان وقوع زمین لرزه تا به کنون توصیف کرد؛ وی همچنین با تشکر بسیار از نیروهای هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین دولت و مردم برای ارسال کمک ها تشکر و خواستار برخی کمک های دیگر به مردم خود شد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

احمد احمدی رئیس شورای شهر ازگله با اشاره به این موضوع که خانه اش کاملا تخریب شده است در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: خانه ام تماما خراب شده و قابل استفاده برای زندگی نیست، حتی نمی توانیم به داخل خانه رفته و وسیله ای را به بیرون بیاوریم؛ باغی جلوی خانه مان واقع است و در میان این باغ و خانه مان رودخانه ای وجود دارد که با وقوع زلزله و خراب شدن خانه- خانه به داخل رودخانه رفته است.

وی با بیان این که شکر خدا اعضای خانواده تماما سالم هستند، ادامه داد: در حال حاضر من و خانواده ام یک چادر داریم که نیروهای هلال احمر به ما رسانده اند.

رئیس شورای شهر ازگله در پاسخ به اینکه موقع وقوع زلزله کجا بودید گفت: اولین زلزله ای که حدود 3 ریشتر باعث شد تا با خانواده به بیرون از خانه برویم و شاهد بودیم که مردم عزیز هم از خانه هایشان بیرون آمدند، پس از طی شدن 20 دقیقه برخی به خانه هایشان رفته و همچنان برخی در کوچه و خیابان ماندند که زلزله مهیب بعدی با 7.3 ریشتر به وقوع پیوست و کسانی که به خانه هایشان رفته بودند زیر آوار مانده که منجر به کشته یا زخمی شدن افراد شد.

تشکیل جلسه شورای شهر، نیروهای نظامی و سپاه پاسداران برای کمک به مردم

وی افزود: همان شب زلزله با اعضای شورای شهر ، شهردار، بخشدار، نیروهای نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران تا صبح در جلسه بودیم و برای خدمت رسانی به مردم برنامه داشتیم.

احمدی گفت: در این جلسات تصمیم گرفته شد تا با نهایت توانمان و به نحو احسن با امکانات کمی که داریم به مردم عزیز خدمات رسانی کنیم.

وی با اشاره به برخی از اخبار که امدادرسانی دیر به شهر رسیده است، گفت: در هر حادثه ای مانند زلزله، سیل و ... طبیعی است در سه روز ابتدایی نمی توان انتظار زیادی داشت تا کمک ها را دریافت کنیم زیرا دیر آماده شدن اکیپ ها برای کمک رسانی کاملا طبیعی است.

نیروهای هلال احمر گل کاشتند

احمدی با تشکر بسیار از هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج ، دولت و مردم عزیز ادامه داد: نیروهای هلال احمر واقعا گل کاشتند زیرا مردم را از هر لحاظی راضی نگاه داشتند، آنها چادر به چادر و خانه به خانه به مردم کمک رساندند همچنین از نیروهای شهرداری منطقه 20 تهران و منطقه 3 کرمانشاه تشکر می کنم که با تمام امکانات در شهر مستقر هستند و با کمک هایی که به مردم عزیزمان کردند وضعیت شهر را مناسب کردند.

سپاه پاسداران برای مردم دکتر فرستاد

وی همچنین با تشکر از سپاه پاسداران گفت: شبکه بهداشتی ازگله هیچ چیزی نداشت و سپاه پاسداران برای مردم دکتر فرستاد.

همچنین رئیس شورای شهر ازگله دو روز ابتدایی وقوع زلزله را سخت ترین روزها دانست و گفت: دو روز ابتدایی هیچ امکاناتی برای خدمات رسانی به مردم نداشتیم به صورتی که هر کسی در گوشه ای نشسته بود، بعداز ظهر روز پس از زلزله کم کم کمک های امدادی رسید به آن معنا که از هر نهادی و ارگانی مردمی آمدند و به ما کمک کردند من از همین جا از تمام ارگان ها و مردم عزیزمان تشکر می کنم.

وقوع زلزله مانند روز قیامت بود

وی ادامه داد: لحظه وقوع زلزله تلخ ترین زمانی بود که ما فقط صدا و داد و فریاد میزدیم مانند روز آخرت بود انگار قیامت بود، لحظه به لحظه آن اتفاقات هر روز در جلوی چشمان من قرار دارد.

وی با اشاره به این موضوع که وضعیت آب خوب نیست، گفت: به منبع آب هنوز کلر نزده اند و مردم از آب معدنی استفاده می کنند حتی کسانی هستند که مجبور شده اند از آب منبع استفاده می کنند.

چادرها به ما دلگرمی دادند

احمدی با بیان این که چادرها زندگی ما را دلگرم کردند، ادامه داد: هنگامی که چادرها نبود هر لحظه و ثانیه ما زلزله بود اما به محض رساندن چادرها از سوی هلال احمر به مردم شکر خدا مشکلمان حل شد اما تمام نشده است.

وی ادامه داد: برخی از خانواده ها 10-12 نفر هستند اگر چادرهای بیشتری به ما برسانند لطف بزرگی به ما خواهند کرد.

احمدی با اشاره به این که در جلسات میگویند قرار است کانکس ها برسند، گفت: هنوز کانکسی به ما نرسیده است.

وی با بیان این که قرار است حدود 15 کانکس برای حمام و سرویس بهداشتی به ما برسانند، ادامه داد: من از مسوولین تشکر میکنم برای این 15 کانکسی که قرار است به ما ارسال شود اما ازگله با توجه به جمعیتی که دارد احتیاج به حدود 400-500 کانکس دارد چون ازگله شلوغ شده است.

901/900

کد خبر: 874384

وب گردی

وب گردی