اعزام تیم امدادی خراسان رضوی به مناطق زلزله‌زده غرب

نخستین تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی روز سه‌شنبه به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه شهرآرا، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در نشست خبری اعزام نخستین تیم امدادی این نهاد به مناطق زلزله‌زده غرب کشور بیان کرد: جمعیت هلال احمر پس از زلزله مهیب استان کرمانشاه بر اساس قانون وظیفه جذب، هدایت و توزیع امانات مردمی را برعهده دارد. برهمین‌اساس در خراسان رضوی ١۴٣ پایگاه ثابت و سیار به‌ویژه در مشهد مستقر شدند.
مجتبی احمدی با اشاره به کمک ٣۵میلیارد‌تومانی مردم کشور و ٣٧۵میلیون‌تومانی مردم خراسان رضوی به زلزله‌زدگان که به حساب‌های بانکی جمعیت هلال‌احمر واریز شده است، بیان کرد: خوشبختانه باوجود شایعاتی که به وجود آمد، اعتماد مردم به نهاد هلال‌احمر بسیار خوب بوده است.

جزئیات مرسولات اعزامی خراسانی‌ها
به مناطق زلزله‌زده
احمدی در ادامه سخنان خود به جمع‌آوری اقلام مصرفی هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: تاکنون از خراسان رضوی ١٣دستگاه خودروی سنگین اقلام مصرفی شامل ۴۶۵١ شعله والر، ٢۵ تن نایلون برای پوشش چادر، ٢١٠ هزار بطری آب معدنی و ۵۵هزار قوطی انواع کنسروجات به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.
وی با اشاره به دستور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر مبنی‌بر توزیع اقلام ٧٢ساعته و توزیع اقلام یک‌ماهه بین زلزله‌زدگان گفت: برهمین‌اساس روز گذشته اولین تیم امدادی با رویکرد حمایتی و اجتماعی استان به تعداد ۴۴ نفر به‌منظور توزیع اقلام
٧٢ ساعته و پس از آن توزیع اقلام یک‌ماهه عازم منطقه سرپل‌ذهاب و جوانرود شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در رابطه با تفکیک اقلام جمع‌آوری‌شده ازسوی مردم نیز بیان کرد: کار تفکیک این اقلام درحال انجام است تا اقلام نو و کاربردی بسته‌بندی شوند؛ دراین‌رابطه همکاری خوبی با شهرداری و اداره کل مدیریت بحران برای دپو و نگهداری
داشته‌ایم.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه شهرداری مشهد با بسترسازی فضایی در میدان شهدا برای کمک به زلزله‌زدگان و آموزش‌وپرورش در اجرای طرح «هر معلم و دانش‌آموز یک پتو» همکاری‌های قابل‌تقدیری با جمعیت هلال‌احمر داشتند.
احمدی تأکید کرد: کمک‌های غیرنقدی که ازسوی مردم خراسان رضوی برای زلزله‌زدگان غرب کشور جمع شده، حدود ٢میلیارد تومان برآورد ریالی شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی وضعیت انبارهای استان برای مواقع بحرانی را خوب ارزیابی کرد و افزود: به‌جز تخلیه قسمتی از والرهای موجود در انبارهای استان که برای مناطق غرب کشور ارسال شد، مابقی ١۶ کالای موردنیاز مواقع بحران وضعیت خوبی دارد.
وی دلیل دیراعزام‌کردن نیرو از استان خراسان رضوی را این‌گونه تشریح کرد: به‌سبب دهه پایانی ماه صفر و حضور زائران در استان، تیم اعزامی از استان ما دیرتر از دیگراستان‌ها اعزام شده ‌است.
احمدی در پایان گفت: در دهه پایانی ماه صفر نیز ٢۵ پایگاه ثابت بین‌شهری و ٧٧ پایگاه سیار در راه‌های مواصلاتی استان با حضور ١۵ استان و ٢٣ تیم عملیاتی ایجاد شد که طی این مدت ١۵۵هزار درمان سرپایی و ٣١ اعزام بیمار به مراکز درمانی در رابطه با زائران پیاده را
داشتیم.

900

کد خبر: 874419

وب گردی

وب گردی