لزوم امنیت بالا در تراکنش پولی، احراز هویت و اطلاعات مکانی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: در زمینه اطلاعات مکان محور دچار عقب ماندگی هستیم که باید این ضعف با کمک یکدیگر برطرف شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نصرالله جهانگرد در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان گلستان در گرگان با تاکید بر امنیت دیتا در شبکه اطلاعات، اظهار کرد: تراکنش پولی، احراز هویت و اطلاعات مکانی مواردی است که باید از امنیت بالایی برخوردار باشند.

او عنوان کرد: امروزه پورتال دولت الکترونیک فعال است و نسخه موبایلی آن نیز راه اندازی شده و به زودی نسخه استانی آن در اختیار استانها قرار خواهد گرفت تا اپلیکیشن های (نرم افزار کاربردی ) خود را روی آن قرار دهند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: بدون داشتن نظام پرداخت الکترونیکی در کشور، شفاف سازی و مبارزه با قاچاق و فساد امکان پذیر نیست که بر این اساس درگاه اصلی برخورد با بسیاری از تخلفات در گرو اجرای دولت الکترونیک است.

جهانگرد با بیان اینکه مدیران اجرایی در مواجه شدن با گره ‌ها دنبال راه حل باشند و کارها متوقف نشود، گفت: بتدریج همه بخش ها مکانیزه شود و از سوی دیگر امنیت داده های مردم و دولت برای ما حائز اهمیت باشد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به یک مورد هک شدن بخشی از دیتا در سطح ملی، تصریح کرد: وقتی مساله را بررسی کردیم مشخص شد که سرور اصلی هک نشده و اطلاعات از شعب استانی برداشته شده است، زیرا در این شعبه ها دقت کافی وجود نداشت.

او اضافه کرد: هرچند به دلیل نوع چیدمان دیتا، داده ساختگی درآمد و هکرها نتوانستند از آن استفاده کنند، اما همه دستگاه های کشور و استانها برای خدماتی که می خواهند بر روی صحنه بیاورند باید ابتدا تاییدیه امنیت ملی بگیرند.

جهانگرد با اشاره به اعتبارات مصوب مجلس در زمینه توسعه اقتصادی روستاها، بیان داشت: 125 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب وام با کارمزد 6 درصد در نظر گرفته شده که همه بخش ها از جمله آی تی می توانند از آن استفاده کنند.

او با اشاره به زیرساخت های مطلوب و مناسب استان گلستان در حوزه آی تی، گفت: هفته آینده سازمان فناوری اطلاعات با وزرا و معاون اول رئیس جمهوری جلسه ای در خصوص زیرساخت شبکه مبادله دولت الکترونیک برگزار خواهد کرد و این جلسه در سطح استانی نیز پیگیری و برگزار می شود.

جهانگرد ادامه داد: با در دسترس بودن دیتا در سراسر استان در کنار مدیریت متمرکز و مواردی دیگر، می توان بسیاری از پروژه ها را در این استان به صورت آزمایشی (پایلوت) به مرحله اجرا گذاشت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: در محیط زیرساخت داده ای تمامی اندام واره ها در استان وجود دارد و علاوه براین سوئیچ مرکز داده های گلستان را نیز در اولویت قرار می دهیم تا در صورت نیاز کمبودهای آن برطرف شود.

او با اشاره به تفاهم نامه ایجاد مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوین با استانداری گلستان، افزود: برای اجرای این طرح در گام نخست سه میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که متناسب با اجرای طرح به آن تزریق خواهد شد.

منبع: ایرنا

403

کد خبر: 874455

وب گردی

وب گردی