طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی ایسکانیوز ، سیدجواد حسینی کیا در نشست علنی امروز (چهارشنبه) یکم آذرماه پارلمان، در قرائت گزارش کمیسیون صنایع تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات اظهار داشت: ابتدا کمیسیون طی نامه ای اطلاعات لازم در خصوص تمامی موضوعات تحقیق و تفحص را از وزارت تعاون درخواست نمود که متاسفانه اطلاعات مذکور به کمیسیون واصل نگردید.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: لذا این کمیسیون موضوع را با حضور متقاضی تحقیق و تفحص و وزیر تعاون مورد بحث و بررسی قرار داد که براساس رأی اکثریت اعضای کمیسیون انجام تحقیق و تفحص مذکور به تصویب نرسید.

حسن کامران نماینده تقاضاکنندگان این تحقیق و تفحص با بیان اینکه انگیزه این کار به آن جهت است که 55 درصد دخانیات مربوط به فولاد است، اظهار داشت: در کمیسیون به سوالات پاسخ ندادند و اطلاعاتی در اختیار نمایندگان قرار داده نشد ولی شخصا پیگیر این موضوع شدم و فیش حقوقی 23 میلیونی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران را به دست آوردم که البته این مبلغ منهای پاداش و حق ماموریت است.

براساس این گزارش رد انجام تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات ایران به رأی گذاشته شد که با 73 رأی موافق، 85 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر رأی لازم را به دست نیاورد.

در ادامه مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت، با بیان اینکه از آنجاییکه مخالفین 50 درصد نیستند، گفت: اصل موضوع تحقیق و تفحص را به رأی می گذاریم و کسانی که با تحقیق و تفحص موافق هستند رأی بدهند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 114 رأی موافق، 56 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه با انجام تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات موافقت کردند.

302

کد خبر: 874489

وب گردی

وب گردی