استاندار کرمانشاه: ۲۵ میلیارد تومان خسارت به صنایع شهرستان سرپل ذهاب وارد شده است

استاندار کرمانشاه با بیان این که ۲۵ میلیارد تومان خسارت به صنایع شهرستان سرپل ذهاب وارد شده است، گفت: برای بازسازی ابنیه ۳۰ میلیارد تومان و برای تاسیسات حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه امروز چهارشنبه اول آذرماه در کارگروه تسهیل استان که در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: ۷۷ واحد تولیدی در حوزه صنعت در زلزله اخیر در شهرستانهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده و یا تخریب شده اند.

وی افزود: در نتیجه زلزله اخیر حدود ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم، و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل خود را از دست داده اند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ۲۵ میلیارد تومان خسارت به صنایع شهرستان سرپل ذهاب وارد شده است که برای بازسازی ابنیه ۳۰ میلیارد تومان و برای تاسیسات حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی، صنعتی و بازرگانی نیاز است.

بازوند در خصوص پرداخت بیمه بیکاری به زلزله زدگان گفت: طی اقدام کارشناسی دقیق، به بیکارشدگان بیمه بیکاری تا پایان سال پرداخت میشود.

وی افزود: تمامی بانکها به مدت دو سال به تولیدکنندگان و آسیب دیدگانی که قبلا وام گرفته اند، امهال و تنفس داده و سود تسهیلات نیز توسط دولت پرداخت می شود.

استاندار کرمانشاه به واحدهای صنفی خسارت دیده نیز اشاره کرد و گفت: به ۷۰۰۰ واحد صنفی در شهرستانهای زلزله دیده خسارت وارد شده است.

901

کد خبر: 874495

وب گردی

وب گردی