احداث راه اقدام مناسبی برای حل مشکل ترافیک نیست/قیمت سوخت واقعی شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: زمانی می توان گفت مشکل ترافیک برطرف شده که قیمت سوخت افزایش یافته و کسی قادر به استفاده از خودروهای مجزا برای سفر نباشد؛ بنابراین قیمت سوخت باید واقعی شود.

داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده درخصوص کاهش ترافیک جاده های شمال کشور گفت: در این خصوص هیچ گونه اقدامی از سوی ما قابل انجام دادن نیست، با توجه به افزایش خودروهای پلاک شده و نیز تمایل افراد برای سفر، هیچ اقدامی در این زمینه نمی توان انجام داد.

کشاورزیان با اشاره به تاثیر راه اندازی آزادراه تهران - شمال در کاهش ترافیک جاده‌های شمالی کشور گفت: براساس تجربیات به دست آمده هر چه فعالیت بیشتری جهت احداث راه انجام می شود، به همان میزان خودروی تولید شده افزایش می یابد، بنابراین این امر اقدام مناسبی برای حل مشکل ترافیک نیست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: زمانی می توان گفت مشکل ترافیک برطرف شده که قیمت سوخت افزایش یابد و کسی قادر به استفاده از خودروهای مجزا برای سفر نباشند بنابراین قیمت سوخت باید واقعی شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اعتراض های صورت گرفته از سوی برخی از زائرین اربعین درخصوص کمبود ناوگان حمل و نقل گفت: اخیرا صحبت هایی درخصوص کمبود وسایل نقلیه برای جابه جایی مسافران اربعین شده بود، این در حالیست که به هیچ عنوان طی این مدت برای جابجایی مسافران با کمبود وسایل نقلیه همراه نبودیم و این مسئله نسبت به سال گذشته، با برنامه ریزی هایی دقیق تری همراه شد.

او در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در سال جاری روند رفت و برگشت زائرین به گونه ای بود که مشکلات سال گذشته را تجربه نکردیم، با توجه به اینکه طی سال های گذشته در روزهای بعد از اربعین شاهد برگشت بیش از 260 هزار نفر مسافر از مرز مهران بودیم اما امسال این عدد کاهش یافت و به 180 هزار نفر رسید که این امر نشانگر قدرت مدیریت زائران جهت زمان برگشت بوده است.

کشاورزیان اظهار داشت: در روز اربعین حدود 40 درصد از زائرین به شهرهای خود بازگشته بودند که خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شد، نسبت به سال گذشته با مشکلات و موانع بسیار کمتری مواجه بودیم.

401

کد خبر: 874497

وب گردی

وب گردی