عملیات مهار فوران چاه 147 میدان رگ سفید آغاز شد

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید، از پیشرفت عملیات مهار و کنترل فوران چاه 147 رگ سفید منطبق با برنامه و جدول زمانبندی خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و برپایی دکل حفاری 93 فتح گام اصلی به منظور انجام عملیات مهار فوران چاه 147 رگ سفید از عمق آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن پاک‌نژاد معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید شب گذشته از پیشرفت عملیات مهار و کنترل فوران چاه 147 رگ سفید منطبق با برنامه و جدول زمانبندی خبر داد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و برپایی دکل حفاری 93 فتح گام اصلی به منظور انجام عملیات مهار فوران چاه 147 رگ سفید از عمق آغاز شد.

به گفته این مقام مسئول در نتیجه تلاش و هماهنگی میان کارشناسان و تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری تمامی اقدامات بر اساس برنامه در حال اجرا است.

پاک‌نژاد ادامه داد: برای مهار و کشتن چاه از عمق، حفر دو حلقه چاه انحرافی پیش‌بینی شده و به همین منظور دستگاه حفاری 94 فتح نیز روی لوکیشن A برپا شده و این دکل حفر چاه دوم را از زوایه دیگر برای کنترل فوران به زودی آغاز می‌کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید با بیان اینکه تمام کارهای اجرایی کنترل فوران چاه بر محور برنامه ریزی های تخصصی و مهندسی است، گفت‌‌‌‌‌‌: گروه‌های مهندسی از هر دو شرکت در خصوص نحوه برپایی دکل، روش حفاری، وزن سیال، زوایای حفاری جهت دار و رفتار مخزن در جلسات متعدد جوانب کار را مورد ارزیابی قرار داده‌اند تا در کمترین زمان ممکن این عملیات به نتیجه مطلوب برسد.

او به پیچیدگی عملیات مهار و سختی کار در درون آتش توسط مهارگران صنعت نفت اشاره کرد و گفت: فشار بیش از حد نفت و گاز، دمای بالای آتش، ذوب شدن تجهیزات و قطعات و در هم پیچیده شدن آنها در دهانه چاه، پاکسازی کانون آتش را از ضایعات دکل حفاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است.

منبع: فارس

402

کد خبر: 874544

وب گردی

وب گردی