تجهیز هشت خانه بهداشت در منطقه زلزله زده کرمانشاه

هشت خانه بهداشت در منطقه زلزله زده کرمانشاه از محل کمک های پزشکان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تجهیز شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: اولین محل تماس مردم با بخش دولتی برای دریافت خدمات بهداشتی در روستا، خانه های بهداشت است.

وی افزود: خانه بهداشت، واحدی مستقر در روستاست که غالبا چند روستای دیگر (روستای قمر) را تحت پوشش دارد و در خانه بهداشت مراقبت و ارائه خدمات پیشگیری و درمانی به گروه های جمعیتی تعریف شده از جمله نوزادان، کودکان، مادران، جوانان، میانسالان و سالمندان ارائه می شود.

دکتر شادنوش با تاکید بر اهمیت و مقدم بودن پیشگیری بر درمان، بیان داشت: با کمک پزشکان و کارکنان خیر این دانشگاه، تجهیزات مورد نیاز هشت خانه بهداشت تهیه و به کرمانشاه ارسال شد و امروز این خانه بهداشت ها مجهز و آماده ارائه خدمات به مردم آن منطقه می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: تجهیزات ارسالی شامل تجهیزات فنی، دارویی و اداری است. تجهیزات فنی و دارویی شامل انواع قطره ها، برانکارد، پاراوان، پایه سرم، تخت معاینه، ترازوی اطفال و بزرگسالان، یخچال، ست پانسمان، سفتی باکس، فشارسنج، لوازم بهداشتی و همچنین لوازم اداری شامل میز، صندلی، بخاری و تجهیزات کامپیوتری بوده است.

701

کد خبر: 874588

وب گردی

وب گردی