مذاکرات بغداد-اربیل بدون حضور واشنگتن

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تعیین نماینده ای از سوی این کشور برای کمک به حل اختلافات میان اربیل و بغداد را ضروری نمی داند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره درخواست اقلیم کردستان برای تعیین نماینده ویژه از سوی آمریکا جهت حل اختلافات اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق گفت: احساس می کنم ضروری نباشد آمریکا چیزی شبیه به نماینده ویژه برای هدایت این مساله تعیین کند ؛ما روابط نزدیکی با کردها و دولت مرکزی عراق داریم.

وی افزود: تلاش می کنیم زمینه تسهیل مذاکره را فراهم کنیم اما من فکر نمی کنم تعیین نماینده ای ضرورت داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد :کشورش مذاکرات زیادی با کردها و دولت مرکزی برای ایجاد توافق میان آنها انجام داده است. برت مک گورک نماینده آمریکا در ائتلاف ضدداعش و تیلرسون وزیر خارجه هم با بارزانی و هم با حیدر العبادی گفتگو کرده اند. ما می توانیم زمینه همکاری بغداد و اربیل را فراهم کنیم. به نظر من این همه آن چیزی است که ما می توانیم انجام دهیم.

هیتر نوئرت در مورد درخواست اقلیم کردستان از آمریکا برای تحت فشار قرار دادن بغداد جهت بازگشایی فرودگاه های اقلیم کردستان گفت: ما در راستای فشار وارد کردن برای بازگشایی هر فرودگاهی که هنوز بسته است، اقدام می کنیم.

کد خبر: 874590

وب گردی

وب گردی