طرح تحول سلامت مهمترین اقدام دولت بوده است/ ضرورت اختصاص منابع پایدار برای طرح تحول سلامت

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: طرح تحول سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت بوده که همواره در راستای منافع مردم گام برداشته است.

به گزارش ایسکانیوز، حسن بهرام نیا نماینده نهاوند با اشاره به جلسات مکرر با وزیر بهداشت درباره مشکلات شهرستان نهاوند، تصریح کرد: خوشبختانه همه جلسات همواره در جهت حل مشکلات بوده و روند آنها بسیار خوب ارزیابی می شود.

وی دکتر هاشمی را از وزرای لایق کشور دانست و گفت: طرح تحول سلامت یکی از مهمترین اقدامات دولت بوده که همواره در راستای منافع مردم گام برداشته، اما امروز در بخش هزینه ها، به دلیل عدم همکاری بیمه ها در پرداخت به موقع مطالبات مشکلاتی ایجاد شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس دهم با بیان اینکه نداشتن درآمد در بخش تامین اجتماعی مهمترین علت بدهی ها است، افزود: در حال حاضر این طرح با چالش هایی مواجه شده که نیاز به اصلاحاتی دارد اما مهمترین راهکار حل مشکلات، اختصاص منابع پایدار به این طرح است تا چنین روند خوبی به دلیل مشکلات منحل نشود.

وی قطع زیرمیزی و افزایش حقوق پرسنل بیمارستانها را از اقدامات مثبت طرح تحول دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای بهبود و ادامه طرح تحول باید سهیم شدن بیماران مستطیع در هزینه های درمان باشد و فقط برای افراد نیازمند این هزینه ها تامین شود.

بهرام نیا کمبود متخصص به ویژه در حوزه ارتوپدی و رادیولوژیست و سونوگرافیست خانم را مهمترین معضل حوزه انتخابیه شهر خود عنوان کرد و افزود: بحث تاخیر پرداختی پزشکان یکی دیگر از مشکلات شهرستان ما است که باید به آن توجه کرد.

در ادامه نماینده نهاوند به افتتاح بیمارستان دوم شهرستان نهاوند در چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: هرچند که این بیمارستان بسیار پیشرفته و مجهز است؛ اما به دلیل کمبود کادر، پرسنل و پزشک متخصص، هنوز به طور کامل راه اندازی نشده است.

701

کد خبر: 874610

وب گردی

وب گردی