عدم مدیریت یکپارچه در زمان زلزله گرفتاری‌های زیادی را به وجود آورده است

نماینده مردم زاهدان گفت: عدم مدیریت یکپارچه در زمان زلزله گرفتاری‌های زیادی را به وجود آورده و متاسفانه بیمارستان‌ها اولین مکان‌های تخریب شده‌ هستند.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در نطق میان دستور امروز خود (چهارشنبه، 1 آذر ماه) مجلس ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیج توانست با حشدالشعبی در عراق و سوریه فتنه بزرگ تکفیری‌ها و داعش را بر هم زند و با رهبری و مرجعیت مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی بتواند مدیریت کرده و پرونده این جرثومه‌های فساد را در هم بپیچد.

وی ضمن تسلیت نسبت به وقوع زلزله اخیر در استان کرمانشاه تصریح کرد: امیدوارم با دستوری که مقام معظم رهبری هم دادند در رفع مشکلات مناطق زلزله‌زده اقدامات لازم سریعتر انجام شود، البته ما تجربه‌های زیادی در زلزله‌های رودبار، بم، هریس و ... داشته‌ایم، اما نتوانسته‌ایم آنها را خوب مدیریت کنیم و گرفتاری‌های زیادی به دلیل نبود مدیریت یکپارچه نبود گرفتاری‌های زیادی ایجاد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: متاسفانه اولین مکان‌هایی که در پی وقوع زلزله صدمه دیدند بیمارستان‌ها بودند که باید فکر جدی برای آنها کرد و پیمانکاران و کارفرمایان مواخذه شوند.

شهریاری بیان کرد: پیروزی بزرگ سپاه اسلام به تکفیری‌ها را به مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و سردار سلیمانی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم تبریک می‌گویم که برای چندین بار پوزه آمریکای جهانخوار و ایادی استکبار به خاک مالیده شد، اما آنها درس عبرت نمی‌گیرند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با اشاره به مشکلات سپرده‌گذاران در بنگاه‌های اقتصادی گفت: مشکلات به وجود آمده برای سپرده‌گذاران کاسپین، البرز، آرمان و ... متاسفانه علیرغم قول و وعده مسئولان هنوز حل نشده است و به همین دلیل مردم از مسئولان سلب اعتماد کردند. اگر امروز می‌بینیم که مردم خود برای کمک به زلزله‌زدگان به راه افتاده‌اند به خاطر این است که مسئولین قول داده و عمل نمی‌کنند، باید بانک مرکزی پاسخ دهد که چرا این مجوز‌ها صادر شده است؟

وی همچنین از کمیسیون آموزش مجلس درخواست کرد که مشکل معلمان حق‌التدریسی را هر چه سریعتر حل کند.

شهریاری با اشاره به مسائل کارگزاران مخابرات روستایی و بیمه کشاورزی از مسئولین مربوطه خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکلات این افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت در ادامه اظهار کرد: از نمایندگان مجلس درخواست دارم که منطقه آزاد سیستان ایجاد شده و به این خواسته جامه عمل پوشانده شود، همچنین توسعه سواحل مکران باید جدی گرفته شود.

شهریاری با اشاره به آمار بیکاری جوانان در سیستان و بلوچستان، گفت: علیرغم آمار‌هایی که داده می‌شود هنوز مشکلات استان حل نشده است. اعتبارات عمرانی دو هزار میلیارد تومان بوده و گفتند قرار است 29 درصد آن پرداخت شود، اما تنها 22 درصد آن هم یک ساله و دو ساله پرداخت می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم قول‌هایی که دولتمردان می‌دهند را عمل کنند و اجازه ندهند که مردم ناامید شده و سلب اعتماد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 874631

وب گردی

وب گردی