تاسیسات شرکت ملی گاز در جریان زلزله‌ غرب کشور دچار مشکل نشد

رئیس HSE شرکت ملی گاز در بازدید از مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: با وجود وقوع زلزله‌ای شدید در برخی شهرهای کرمانشاه، تاسیسات شرکت ملی گاز امنیت و سلامت کافی دارند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از شرکت ملی گاز، محمدرضا یوسفی‌پور در بازدید از تاسیسات مناطقی که در اثر زمین‌لرزه اخیر در غرب کشور دچار خسارت شده بودند ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هم‌وطنان غیور کرمانشاه و با اشاره به وضع تأسیسات شرکت، اظهار کرد: زمین لرزه هفت و سه دهم ریشتری که در استان کرمانشاه و به مرکزیت شهر ازگله رخ داد، سبب اختلال در ارائه برخی خدمات شهری به مردم شد، اما از آن‌جا که تأسیسات و تجهیزات گاز استحکام قابل ملاحظه‌ای داشت، در این بخش ما چندان دچار مشکل نشدیم.

او افزود: با وجود سالم بودن تأسیسات، به‌منظور انجام کنترل‌های ایمنی و بررسی وضع شبکه‌ گازرسانی، گاز مناطق آسیب‌دیده به طور موقت قطع شد که پس از اطمینان از نبود نشتی در شبکه‌، گاز مناطق دوباره وصل شد.

یوسفی‌پور ادامه داد: برقراری جریان گاز در سیستم‌های داخلی مناطق آسیب‌دیده با حضور نماینده سازمان مهندسی صورت گرفت تا سیستم لوله‌کشی‌های داخلی تایید و سپس با رعایت دیگر موارد ایمنی، جریان گاز برقرار شود.

رئیس HSE شرکت ملی گاز اظهار کرد: پس از وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی و به منظور جلوگیری از بروز حوادث ثانویه، نقش اطلاع‌رسانی بسیار مهم بوده و همکاری و اقدامات اولیه از سوی آحاد مردم، امری بسیار حیاتی است.

این مقام مسئول هچنین لزوم آمادگی نیروهای عملیاتی را در مواقع بحران یادآور شد و گفت: یادآوری این نکات مهم به منظور هوشیاری و آگاهی هر چه بیشتر کارکنان حراست، امداد، تعمیرات، گازبان و نفرات کنتورخوان و انتقال داده‌ها و تجربیات، در شرکت‌های گاز استانی اهمیت فراوان دارد.

402

کد خبر: 874664

وب گردی

وب گردی