یادداشت حمیدحسام برای شهید همدانی: رثای بنیانگذار «دفاع وطنی» در سوریه

حمید حسام نویسنده دفاع مقدس همزمان با شکست داعش در عراق، یادداشتی در رثای سردار شهید همدانی نوشت.

به گزارش ایسکانیوز حمید حسام نویسنده دفاع مقدس خالق آثاری چون آب «هرگز نمی میرد»، «راز نگین سرخ» ، «خداحافظ سالار» و.. بعد از شکست داعش در کشور عراق یادداشتی به طور اختصاصی در اختیار خبرگزاری ایسکانیوز قرار داد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

«برای بنیانگذار «دفاع وطنی» در سوریه؛ سرلشکر شهید حاج حسین همدانی

به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
به آسمان رود و کار آفتاب کند

سال 1390، دمشق در آستانه سقوط بود و حرم و ناموس آل الله در تیررس حرامیان. طوفان طاعون اندیشه تکفیری به سرعت به عراق هم رسید و حرمله ها در حاشیه نخلستان های فرات، حنجره ها پاره کردند و سرها بریدند.

باید کسی می آمد که «سر همت» داشته باشد و «دست خرازی» و «پای سوداگری» تا میراث معنویت «زین الدین» در شجاعت «متوسلیان» و خلاقیت «باقری» و درایت «شهبازی» را به مدافعان قلیل و غریب حرم برساند.

آمد...... او که خلاصه «همه» بود. با حسرتی مدام از جاماندگی در یک سلوکِ گمنامی از شکستن محاصره سنندج – پیش از جنگ- تا جلوگیری از سقوط سرپل ذهاب – پس از جنگ- تا حماسه آزادی سازی خرمشهر و تا پایان جنگ که آغاز منظومه جهاد پنهان او بود.

حاج حسین همدانی از سوی حاج قاسم، فرمانده سپاه در سوریه شد. قرار بود که کار مستشاری کند اما هسته های اولیه جبهه مقاومت را با تاسیس دفاع وطنی – بسیج مردمی- سوریه، سامان داد و طی 4 سال ده ها عملیات را از جمله آزادسازی حلب در میدان رزم هدایت کرد و وقتی نهال دفاع وطنی به شجره ماندگار بزرگ مقاومت – از حزب الله لبنان تا فاطمیون افغان و حیدریون عراق و زینبیون پاکستان- گسترش یافت، او هم به یک اربعین جهاد رسیده بود.

قافله سالار شهدای مدافع حرم، وقتی با فرماندهان برای دیدار مراد و فرمانده اش به حسینیه امام خمینی (ره) رفت در آخر مجلس پشت یک ستون نشست تا شکار دوربین ها نشود؛ تا یک اربعین جهاد آمیخته با سلوک گمنامی او کامل شود. اما تقدیر چنین بود که آن مجاهد بی هیاهو، پس از شهادتش در غروب روز پنج شنبه 17 آبان ماه 1394، شهره آفاق شود و این نتیجه اخلاص است؛ همان اخلاصی که حضرت مرادش فرمود: "سرانجام اخلاص آقای همدانی کار خودش را کرد»

502

کد خبر: 874670

وب گردی

وب گردی