مومنی شریف:  کمک به کودکان و نوجوانان زلزله زده وظیفه حوزه هنری است

محسن مومنی‌شریف در بازدید از نمایشگاه و کارگاه خلق و فروش آثار هنری برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور، گفت: زمانی که مردم و به‌ویژه کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله تنها می‌شوند، وظیفه همکارانم در حوزه هنری این است که به کمکشان بروند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری به همراه جمعی از مدیران ستادی این نهاد انقلابی، سه‌شنبه 30 آبان‌ماه، از نمایشگاه و کارگاه خلق و فروش آثار هنری برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در حوزه هنری بازدید کرد.

وی در این بازدید با بیان اینکه حوزه هنری از زلزله‌زدگان غرب کشور به هر شکلی که بتواند حمایت می‌کند، اظهار کرد: همکارانمان در مرکز تجسمی حوزه هنری تلاش دارند شرایطی فراهم کنند تا هنرمندانی که در وقایعی مانند زلزله کرمانشاه برای کمک پیش‌قدم هستند، فعالیت کنند و آثارشان را برای فروش به نمایش بگذارند.

مومنی‌شریف افزود: سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری همیشه در حوادث نفر اول بوده است. دیگر هنرمندان‌مان هم چنین روحیه‌ای دارند و تنها نیازمند این هستند که شرایط مناسبی برایشان فراهم شود.

رئیس حوزه هنری درباره تعریف خود از هنرمند متعهد و وظایفی که بر عهده هنرمندان متعهد است، عنوان کرد: اهل تعریف نیستم، کسانی که در حوزه تعریف و تشریح مباحثی مانند هنرمند متعهد قرار می‌گیرند، به غیر از اینکه مردم را گیج کنند، سرانجام خوبی پیدا نمی‌کنند. هنرمندان را جزو کسانی می دانم که حضرت امیر(ع) درباره شان فرمودند خداوند از آن ها عهد گرفته نسبت به ظلم و ستمی که روا می‌شود، نسبت به گرسنگان و گرفتاری مردم بی اعتنا نباشند. انسان مسئول در هر رشته و بخشی نمی‌تواند نسبت به جامعه خود بی اعتنا باشد و البته نسبت به اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد هم همین‌گونه است. کسانی را که چنین روحیه ای داشته باشند، هنرمندان متعهد می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دین هم کسانی که در این بخش و با تکیه بر دین و نگاه دینی اثر خلق می‌کنند هنرمند متعهد هستند اما به طور کلی معتقدم هنرمندی که متعهد نباشد هنرمند نیست. هنرمند به این معنا نیست که انسان تنها برای کار خود و در انزوا کار کند. اتفاقات بیرونی در روحیه لطیف هنرمند تاثیرگذار است.

مومنی‌شریف همچنین گفت: همکارانمان در تدارک برنامه‌هایی در مناطق زلزله‌زده هستند. اما روش ما این است که هیاهوها که کم شد ورود پیدا کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم. با گذشت زمان احساسات اولیه فروکش خواهد کرد و ترافیک‌ها و حضور مردم در مناطق زلزله‌زده کمتر می‌شود و زمانی که مردم و به‌ویژه کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده از زلزله تنها می‌شوند، وظیفه همکارانم این است که به کمکشان بروند.

به همت مرکز تجسمی حوزه هنری و گروه تجسمی بنیاد روایت فتح، ورک شاپ خلق و فروش آثار هنری با حضور تعدادی از هنرمندان پیش‌کسوت و طراز اول هنر انقلاب، به منظور کمک به زلزله‌زدگان شهرها و روستاهای کرمانشاه در محل کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری واقع در تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برپا شده است.

عواید فروش آثار خلق شده دراین ورک شاپ که روز سه‌شنبه 30 آبان‌ماه از ساعت 9 صبح تا 19 عصر در کارگاه اصلی مرکز تجسمی حوزه هنری برپاست، به صورت کامل برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.

503

کد خبر: 874679

وب گردی

وب گردی