سرمایه گذاری در حوزه آب و برق؛ نقطه عطف روابط ایران و تاجیکستان

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه گذاری به خصوص در حوزه برق و انتقال آب از تاجیکستان به ایران و انتقال گاز از ایران به تاجیکستان می تواند نقطه عطفی در افزایش روابط باشد.

به گزارش ایکسانیوز به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی با «خیرالنساء یوسفی» نایب رئیس مجلس تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور در زمینه فرهنگ و ادبیات گفت: لازم است اشتراکات میان دو کشور باعث ارتباط بیشتر ایران و تاجیکستان شود که پس از استقلال تاجیکستان رو به افزایش بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت شرکت های ایرانی برای حضور اقتصادی در تاجیکستان عنوان کرد: سرمایه گذاری به خصوص در حوزه برق و انتقال آب از تاجیکستان به ایران و انتقال گاز از ایران به تاجیکستان می تواند نقطه عطفی در افزایش روابط باشد.

رئیس مجلس در پایان با اشاره به ریشه های عمیق دوستی میان ایران و تاجیکستان خاطرنشان کرد: مسائل پیچیده تروریسمی که در کشور همسایه ایران و تاجیکستان وجود دارد اذیت هایی به وجود آورده که باید با همکاری و رایزنی برای حل آن در افغانستان مذاکره کنیم.

خیرالنساء یوسفی هم در ادامه این دیدار ضمن ابراز همدردی با ملت ایران به دلیل حادثه بروز زلزله غرب کشور، گفت: پیوندهای میان ایران و تاجیکستان بسیار زیاد است و باید به سمت تقویت روابط دوجانبه پیش برویم.

نایب رئیس مجلس تاجیکستان در پایان با ابراز نگرانی از مسأله تروریسم که در همسایگی ایران و تاجیکستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: لازم است برای حل مشکلات تروریسم پیوندها و همکاری ها را افزایش داده و متحد باشیم که در این زمینه روی کمک جمهوری اسلامی ایران حساب کرده ایم.

منبع: مهر

کد خبر: 874702

وب گردی

وب گردی