گردهمایی دوست‌داران حافظ در سمنان

 انجمن‌های دوست‌داران حافظ سراسر کشور در همایش سالانه خود؛ در جوار آرامگاه بایزید بسطامی و ابوالحسن خراقانی در استان سمنان گردهم ‌آمدند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید پازوکی مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ و دبیر همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ در شاهرود گفت: این همایش سالانه در شاهرود با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر و ادب و حافظ‌شناسان و حافظ‌دوستان؛ امروز چهارشنبه اول آذر ماه جاری برگزار شد.

وی افزود: بازدید از آرامگاه بایزید بسطامی و برج کاشانه، مسجد جامع بسطام، تکیه دولت و باغ اَوِست در شهر بسطام و اطراف از دیگر برنامه های این همایش است.

مجید پازوکی اظهار کرد: شب فرهنگی بسطام با اجرای قطعات موسیقی و شعرخوانی توسط هنرمندان بسطام و شاهرود و با حضور هنرمندان سرشناسی همچون اسرافیل شیرچی ،کیوان ساکت نوازنده تار و سه‌تار، حسین پرنیا نوازنده سنتور، سهیل محمودی شاعر، مهدی بهزادپور استاد آواز و خواننده، سید علاءالدین یاسینی نوازنده دف، سعدالله نصیری نوازنده دیوان و خواننده کُرد، فاضل جمشیدی خواننده، محمد معتمدی خواننده و دیگر شخصیت‌های فرهنگی امشب چهارشنبه برگزار می‌شود.

و دبیر همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ افزود: قرار است از طرف شورای شهر بسطام، مجموعه هدایایی به این هنرمندان تقدیم شود که بخشی از این هدایا از ساخته‌های استاد رضا نوری از سفالگران توانا و مطرح شاهرود است و همچنین نمایشگاه سفال مهدی پازوکی برگزار خواهد شد.

وی افزود: بخشی از آثار این سفالگران به عنوان هدیه به هنرمندان حاضر اهدا می‌شود. همچنین گروه موسیقی «سماع» از مشهد آثار مقامی شمال خراسان را اجرا می‌کنند.

مجید پازوکی تأکید کرد: امیدواریم به این سمت برویم که این برنامه هر ساله به عنوان جشنواره فرهنگ و هنر شاهرود در این شهرستان برگزار شود و هنرمندان شاهرودی هم در واقع بیشتر از این حضور مؤثری داشته باشند.

دبیر همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ در شاهرود در پایان اظهار داشت: از دیگر برنامه های این همایش بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحس خراقانی به همراه بایزید بسطامی است و در آرامگاه بایزید بسطامی سید علاءالدین یاسینی نوازنده دف و سعدالله نصیری نوازنده دیوان و خواننده کُرد، به اجرای برنامه می‌پردازند.

براساس این گزارش، مراسم اختتامیه این همایش در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور مسئولین شهرستان و هنرمندان و شخصیتهای فرهنگی برگزار می‌شود.

502

کد خبر: 874750

وب گردی

وب گردی