دبیرکل اوپک گازی خواستار رقابت در بازار جهانی گاز شد

دبیرکل اوپک گازی همچنین خواستار رقابت در بازار جهانی گاز شد و گفت: در بازار انرژی رقابت بسیار مهم است. اگر رقابت پایین باشد، بازار قادر به نخواهد بود عملکرد مطلوبی داشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، دبیرکل مجمع کشورهای صادر کننده گاز گفت: این مجمع هیچ مازاد عرضه ای در بازار جهانی گاز نمی بیند و باید در بازار رقابت وجود داشته باشد.

سید محمد حسین عادلی گفت: «اگر شما میزان تولید را با میزان مصرف مقایسه کنید، می بینید که تولید بالاتر از میزان مصرف نیست.»

انتظار می رود در نشست این هفته مجمع کشورهای صادر کننده گاز با حضور کشورهایی نظیر ایران، قطر، روسیه و ونزوئلا در بولیوی، شیوه های قیمت گذاری مورد بحث قرار گیرد. در این نشست همچنین کنفرانس وزرای کشور عضو و نشست مدیران شرکت های تولید کننده گاز کشور ها نیز برگزار خواهد شد.

بر اساس گزارش بی پی، میزان مصرف گاز طبیعی جهان در سال 2016 با حدود 1.5 درصد رشد به حدود 3.54 تریلوین فوت مکعب رسیده که ناشی از رشد تولید گاز به شیوه های نامتعارف بوده است.

عادلی افزود، انتظار می رود میزان مصرف گاز در سال جاری میلادی 2 درصد افزایش یابد که عمدتا ناشی از رشد تقاضا در اروپا و آسیا خواهد بود.

دبیرکل اوپک گازی همچنین خواستار رقابت در بازار جهانی گاز شد و گفت: «در بازار انرژی رقابت بسیار مهم است. اگر رقابت پایین باشد، بازار قادر به نخواهد بود عملکرد مطلوبی داشته باشد.»

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 874898

وب گردی

وب گردی