اولویت برنامه‌های شهرداری ابهر از نگاه شهردار

شهردار ابهر گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست در زندگی شهروندان، این موضوع در اولویت برنامه‌های شهرداری ابهر قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا ذوالقدری‌ها ظهر چهارشنبه در نخستین نشست فعالان و دوستداران محیط‌زیست این شهر، حاشیه رودخانه ابهر رود را جزو شناسنامه‌های طبیعی این شهر عنوان کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا با حفظ آن بخشی از رودخانه که درختان آن موجود هستند، هویت شهر را نیز حفظ کنیم.

وی مشارکت عمومی را لازمه توسعه و پیشرفت شهرها دانست و اظهار کرد: فاضلاب شهری، پسماند و نخاله‌های ساختمانی، سه مشکل بزرگ شهرداری ابهر در حوزه سلامت و محیط‌زیست است.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه هیچ طرحی را در شهرداری بدون برنامه و مطالعه کارشناسی انجام نخواهیم داد، تأکید کرد: برای اجرای طرح‌ها، از نظرات نخبگان و کارشناسان شهر استفاده خواهیم کرد.

ذوالقدری ها با اشاره به اینکه شهرداری ابهر در آستانه ۹۰ سالگی قرار دارد، گفت: با این وجود، ابهر از مشکلاتی مانند فاضلاب شهری رنج می‌برد.

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر، ضمن قدردانی از شهردار ابهر بابت لایروبی به‌موقع و سریع کانال‌های سطح شهر و ابهر رود، گفت: باید عزم خود را در اولویت قرار دادن برنامه‌های محیط زیستی قرار دهیم.

شعبانی، موضوع فاضلاب شهری را برای سلامت شهروندان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: نفوذ شیرابه ضایعاتی‌های حسین‌آباد به چاه‌های آب شرب ابهر، از بزرگ‌ترین تهدیدات سلامت در این شهر است.

سید علی‌اکبر حبیبی، یکی از فعالان محیط‌زیست منطقه، با پیشنهاد تدوین تقویم محیط زیستی از سوی شهرداری، اظهار کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی شهرداری و فضای آموزشی مدارس، اهمیت محیط‌زیست را برای مردم نهادینه کنیم.

902/900

کد خبر: 874940

وب گردی

وب گردی