دسترسی آسان به کتاب سرانه مطالعه را افزایش می‌دهد

استاندار قزوین گفت: عدم دسترسی و بالا بودن قیمت کتاب از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز، عبدالمحمد زاهدی در همایش کتاب که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ظهر امروز در سالن همایش کتابخانه امام خمینی(ره) در قزوین اظهار داشت: دسترسی آسان به و کاهش قیمت کتاب و افزایش مکان های مطالعه در استان را جدی بگیریم تا سرانه مطالعه افزایش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت سهولت دسترسی آسان به کتاب بیان کرد: مدیران و مسئولان در همه مکانها کتاب خوانی و اهدای کتاب در تمام قشر و رده سنی را جدی بگیرند تا جوانان جامعه گرایش خود را نسبت به مطالعه و کتابخوانی افزایش دهند.

زاهدی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تمام سال و در حوزه‌های مختلف گفت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی سرانه مطالعه است که باید در راستای افزایش آن تلاش کنیم.

استاندار قزوین عنوان کرد: با پذیرش توسعه صنعت وتکنولوژی از غرب باید زمینه فرهنگ رانیز ایجاد کنیم وبا ورود انقلاب صنعتی از علوم انسانی و نویسندگی جدا نشویم و با وجود انقلاب صنعتی و تکنولوڗی به دنیای مطالعه و ادبیات بپردازیم.

زاهدی با بیان انتشار انواع کتاب و نشر آن بر اساس سلایق مردم گفت: هر شخص سلیقه و نظر خود را دارد ما باید در تمام زمینه‌ها و طبق سلیقه هر شخص کتاب داشته باشیم.

وی بیان کرد: پدیده بدی در کشور ما وجود دارد که حبس کتاب است و باید با این پدیده ناشایست مقابله کرد و کتابهای حبس شده را به کتابخانه ها داد.بیشتر از 90 درصد کتاب های در اختیار تنها یک بار خوانده می شوند و بهتر آنها را از سطح ادارات و منازل جمع‌آوری و به کتابخانه ها اهدا کنیم.

901

کد خبر: 874943

وب گردی

وب گردی