بیست و هفتمین دو ماهنامه «صبح قریب» منتشر شد

بیست و هفتمین دو ماهنامه «صبح قریب» از روز شنبه به روی کیوسک ها خواهد رفت. این نشریه شماره این هفته خود به بررسی برخی ابعاد دفاع مقدس و تاکتیک های آمریکا در مواجه با ایران می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز، بیست‌وهفتمین شماره دو ماهنامه سیاسی فرهنگی «صبح قریب» شنبه روی کیوسک مطبوعات خواهد رفت.

این شماره مجله که در تاریخ معاصر کشور کنکاشی داشته است با پرونده «سبک مدیریت» و «واقعیت امریکا» چاپ شده است.

در پرونده سبک مدیریت٬ یادداشتی با عنوان «درس امروز؛ نیاز دیروز» به بررسی الگوی مدیریت دفاع مقدس می‌پردازد. گفتگوی ویژه‌ای با محسن رفیق‌ دوست، فرمانده وقت سپاه انجام شده است و وی ناگفته‌های دوران دفاع مقدس و حواشی سیاسی و نظامی آن دوران را روایت کرده است.

در این پرونده برش‌های از خاطرات محسن رضایی به عنوان فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آورده شده است. برش‌های از خاطرات، محورهای مدیریت امام خمینی در جنگ تحمیلی، چرایی تصمیم مدیریتی برای ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر و تحول در مدیریت جنگ دربر دارد.

در این پرونده همچنین مدیریت قوای مردمی در جنگ تحمیلی مورد واکاوی و بررسی قرار گرفته است و به این سئوال پاسخ داده می‌شود که مدیریت قوای مردمی چقدر توانسته در موفقیت‌های دفاع مقدس تاثیرگذار باشد؟

پرونده دیگر بیست‌وهفتمین شماره صبح قریب با عنوان «واقعیت امریکا» است، در این پرونده مسعود رضایی، مورخ و پژوهشگر تاریخ معاصر به بررسی تاکتیک امریکا برای مقابله با ایران از طریق قراردادهای بین‌المللی می‌پردازد.

همچنین در این پرونده لیستی از شکست‌های امریکا در مقابل جمهوری اسلامی آورده شد، این لیست از شکست امریکا در طبس تا شکست پروژه‌های تجزیه‌طلبان و گروهک‌های تروریستی در ایران که با حمایت همه جانبه امریکا فعالیت می‌کردند را به رشته تحریر درآورده است.

در این پرونده حسین شیخ‌الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه طی یادداشتی به بررسی مذاکرات محمدمصدق با امریکایی‌ها می‌پردازد و معتقد است مذاکرات مصدق با امریکا تحقیر ملی را برای ایران به همراه داشت.

جواد منصوری، معاون اسبق وزارت امور خارجه نیز طی یادداشتی در این شماره از مجله «صبح قریب» به شکست‌های امریکا در منطقه خلیج فارس می‌پردازد.

بنا بر این گزارش، مدیرمسئول دو ماهنامه سیاسی فرهنگی صبح قریب، حجت‌الله محمدی و دبیر شورای سیاستگذاری امید گلزاری است و اعضای شورای سیاستگذاری دوماهنامه را نیز سیدرضا میرزاده، حجت‌الاسلام‌ یدالله حبیبی، مجید کیومرثی٬ حجت‌الاسلام محمد حسین پیریایی، مهدی وکیل‌پور، حسن بیک‌محمدلو، احسان نمازی‌زاده، حسین دادخواه دستجردی، محمود نقدی‌پور، شاهین سپهری، علی تهرانی‌مقدم، علیرضا دریس و سیدبهزاد اخلاقی تشکیل می‌دهند.

منبع:‌ مهر

کد خبر: 874976

وب گردی

وب گردی