پرورش و حفاظت  از ماهیان خاویاری اولویت کشورهای ساحلی دریای خزر/ باید به فکر ایجاد کارگاه علمی باشیم

معاون وزیر کشاورزی و رئیس موسسه فدرال شیلات روسیه گفت : هدف عمده پنج کشور ساحلی دریای خزر، احیای صنعت خاویار است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ایلیا شستاکوف، در حاشیه سی و هفتمین اجلاس کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر در جمع خبرنگاران، افزود: تکثیر ، پرورش و حفاظت از ماهیان خاویاری برای همه کشورهای ساحلی دریای خزر یک اولویت است .
او برگزاری این اجلاس با حضور نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر را مهم خواند و گفت : پنج کشور روسیه، ایران ،جمهوری آذربایجان ،قزاقستان و ترکمنستان مدتها است در راستای حفاظت از منابع زنده دریای خزر فعالیت می کنند .

معاون وزیر کشاورزی و رئیس موسسه فدرال شیلات روسیه ، افزود: علاوه بر اقداماتی که تاکنون از سوی پنج کشور انجام شده ، باید به فکر ایجاد کارگروه های علمی باشیم تا بتوانیم برای حفاظت از منابع زنده دریای خزراز علوم روز و دستاوردهای دانشمندان و محافل علمی بهره مند شویم .

این مقام روسی ابراز عقیده کرد ، دانشمندان و محافل علمی باید در راستای حفاظت بهینه از ماهیان خاویاری در دریای خزر توصیه های خود را به این کمیسیون بین دولتی پنج کشور ساحلی ارایه کنند تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود .

نشست سه روزه کمیسیون حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع زنده آبی دریای خزر روز گذشته ( سه شنبه ) با حضورمسئولان و نمایندگان نهادهای شیلات جمهوری اسلامی ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان و ترکمنستان درباکو آغاز به کار کرد .

در ا ین نشست ، گزارش های مربوط به وضعیت ذخایر و منابع زنده در یای خزر برای سال 2018 میلادی ، تصویب آیین کار کمیسیون ، پیشنویس موافقنامه مبارزه با صید غیر قانونی در خزر ، تصویب سهمیه صید برای سال 2018 ، همکاری با سازمان های بینالمللی از جمله قائو ، تصویب لوگوی این کمیسیون ، نحوه انجام گشت مشترک ارزیابی ماهیان خاویاری دریای خزر بررسی می شود .

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 874990

وب گردی

وب گردی