سهمیه ابلاغی اشتغال شهرستان بیرجند ۴۸۳ میلیارد ریال اعلام شد

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: سهمیه ابلاغی اشتغال شهرستان بیرجند ۴۸۳ میلیارد ریال اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز، علی ناصری عصر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان بیرجند اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین جمعیت بنگاه‌های تولیدی و فرصت‌های شغلی در شهرستان بیرجند مستقر هستند باید در جذب تسهیلات رتبه اول را داشته باشیم.

وی افزود: در گذشته مشکلاتی در رابطه با ایجاد مراکز تفریحی و سرگرمی در سطح شهر توسط سرمایه‌گذاران داشتیم چون هیچگونه سرفصل‌های تسهیلاتی برای این مهم در نظر گرفته نشده بود اما اکنون با تسهیلات ابلاغی این مهم وجود دارد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در تسهیلات ابلاغی اشتغال شهرستان در بخش کشاورزی تمام حوزه‌ها و بخش صنعت، معدن و بازرگانی فقط فرش دستبافت دیده شده است.

ناصری با بیان اینکه سهمیه ابلاغی اشتغال شهرستان بیرجند 483 میلیارد ریال است افزود: از این مقدار تسهیلات سهمیه بانک توسعه تعاون 46 میلیارد ریال، تجارت 50 میلیارد ریال، صادرات 63 میلیارد ریال، ملت 85 میلیارد ریال، رفاه 36 میلیارد ریال، سپه 87 میلیارد ریال، ملی 87 میلیار ریال و کشاورزی 29 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات ابلاغی در بخش گردشگری و صنایع دستی همه حوزه‌ها دیده شده است اظهار داشت:از بانک‌ها تقاضا داریم با مشتریان و کارآفرینانی که با آنها در ارتباط هستند در خصوص تسهیلات اطلاع رسانی کنند.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه مدت زمان استفاده از این تسهیلات تا اول بهمن ماه اعلام شده است گفت: برای استفاده از تسهیلات فرصت دو ماهه در اختیار فرمانداری قرار داده شده که باید تا اوایل بهمن ماه انجام شود.

ناصری گفت: واحدهای تولیدی که با مشکل نقدینگی مواجه‌اند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و باید راهنمایی‌های لازم به متقاضیان انجام و شیوه نامه‌ای به دستگاه‌ها و بانک‌ها ابلاغ شده در اختیار مشتریان و افراد مراجعه کننده گذاشته شود.

وی اظهار داشت: سهمیه طرح‌های توسعه‌ای که بنگاه‌ها زیر شش ماه انجام دهند 35 درصد، سهمیه طرح‌هایی که بالای شش ماه انجام شود 20 درصد و طرح‌های جدید 25 درصد است و باید تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان و بانک‌ها در خصوص استفاده از تسهیلات مذکور بسیج شوند.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: نرخ تسهیلات 18 درصد است و یارانه تعلق گرفته به مناطق شهری دو درصد و روستاهای محروم 5 درصد تعیین شده و شرط برخورداری از یارانه اشتغال جدید و داشتن شرایط سنی مذکور بین 20 تا 35 سال اعلام شده است.

ناصری افزود: انتظار داریم بخش‌های صنعتی، خدماتی گردشگری شهرستان بیرجند بتواند بالاترین میزان جذب اشتغال را داشته باشد.

902/900

کد خبر: 874997

وب گردی

وب گردی