ارسال ۶ محموله حامل کمک‌های مردم صومعه‌سرا به مناطق زلزله‌زده

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه ۵۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی شهرستان صومعه‌سرا به مناطق زلزله‌زده اعزام شد گفت: کمک‌های مذکور شامل ۴ کامیون و ۲ وانت نیسان بوده است.

به گزارش ایسکانیوز سرهنگ کیا عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در صومعه‌ سرا، با گرامیداشت هفته بسیج و با اشاره به اینکه اندیشه تشکیل بسیج محصول نوع نگاه امام خمینی (ره) است اظهار داشت: بسیج در طول تاریخ انقلاب ضامن عزت، اقتدار و ایستادگی ایران اسلامی بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه امام خمینی (ره) با تشکیل بسیج اقتدار و عزت را در انقلاب اسلامی ماندگار کرد افزود: امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل قدرت عظیم بسیج که برپایه مردم سالاری دینی استوار است قد علم کند.

عاشوری با تاکید بر اینکه امروز میهن اسلامی ایران با حاکمیت مردم سالاری دینی و بسیج در تمامی عرصه‌ها موفق و پیشتاز است گفت: امام خمینی (ره) با دیدگاهی متفاوت مردم سالاری دینی را در ایران حاکم کرد و همواره بر این باور بود که می‌توان با کمک مردم کشور را به‌سوی سازندگی پیش برد و تمامی توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی محرومیت‌‌زدایی را از اولویت برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: سپاه پاسداران با اولویت محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی با آموزش نیروهای متخصص در اقشار مختلف بسیج گام‌های اساسی در عمران و آبادانی کشور برداشته است.

عاشوری با اشاره حادثه تلخ وقوع زلزله در غرب کشور و با تاکید بر اینکه سپاه‌ ناحیه صومعه‌سرا اقدامات ویژه‌ای را در راستای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه انجام داده است اعلام کرد: کمک‌ به هموطنان زلزله‌زده غرب کشور همواره یک مسئولیت ذاتی و انسانی محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا از اعزام 4 کامیون کمک‌های مردمی شهرستان صومعه‌سرا به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و تاکید کرد: کمک‌های مذکور از سوی پایگاه‌های بسیج شهرستان به‌صورت مردمی جمع‌آوری شده است.

وی ارزش ریالی کمک‌های مردمی ارسال شده شهرستان صومعه‌سرا به مناطق زلزله‌زده را 50 میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: کمک‌های ارسالی از این شهرستان به استان کرمانشاه شامل لوازم گرمایشی، موادغذایی، البسه و فرش بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا از اعزام تیمی 5 نفره از بسیجیان شهرستان صومعه‌سرا به مناطق آسیب‌دیده کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: این افراد به همراه 2 خودرو وانت نیسان و مقادیر زیادی برنج و مواد غذایی به‌منظور پخت غذای گرم به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شدند.

عاشوری با اشاره به اعزام 210 دانش‌آموز صومعه‌سرایی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق جنوب کشور تصریح کرد: این دانش آموزان در قالب 4 اتوبوس به‌مدت 4 روز به مناطق عملیاتی شلمچه، اروندکنار و هویزه اعزام شدند.

وی با تاکید بر اجرای بیش از 100 برنامه همزمان با هفته بسیج در شهرستان صومعه سرا خاطرنشان کرد: افتتاح 40 واحد مسکن محرومان، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، یادواره شهدای فرهنگی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا بخشی از برنامه‌های مذکور است.

عاشوری خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان، نشست‌های روشنگری، مسابقات فرهنگی-ورزشی در پایگاه‌ها بسیج و اجتماع بزرگ بسیجیان صومعه‌سرا با عنوان "شکوه مقاومت" از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان صومعه‌سرا است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به ساخت مسکن محرومان در قالب هدیه مقام معظم رهبری تصریح کرد: سهمیه شهرستان صومعه‌سرا در ساخت مسکن محرومان 79 واحد بوده و از این میزان 39 واحد طی ماه‌های گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسیده است.

عاشوری با بیان اینکه همزمان با نخستین روز از هفته بسیج به‌صورت همزمان 40 واحد مسکن محرومان در شهرستان صومعه‌سرا به بهره‌برداری رسید افزود: ‌سهمیه شهرستان صومعه‌سرا در ساخت مسکن محرومان به‌دلیل آمار بالای مددجویان بیشتر از سایر شهرستان‌های استان بوده است.

کد خبر: 875092

وب گردی

وب گردی