۷۸ مدرسه شامل  ۴۱۵ کلاس  در زلزله استان کرمانشاه تخریب شدند

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۷۸ مدرسه مشتمل بر ۴۱۵ کلاس درس در زلزله اخیر غرب کشور در استان کرمانشاه آسیب دیده اند که غیر قابل استفاده هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمد تقی نظرپور با بیان این که ۷۸ فضای آموزشی با ۴۱۵ کلاس درس در استان کرمانشاه تخریب شده است، افزود: مدارس تخریب شده بالای ۲۵ سال قدمت دارند و هیچ کدام از مدارس نوساز و مقاوم سازی شده، آسیبی ندیده اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به شهرستان های زلزله زده، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصر شیرین، دالاهو و گیلانغرب اشاره کرد و بیان کرد: بیشترین مدارس آسیب دیده مربوط به شهرستان ثلاث باباجانی است که ۳۹ باب مدرسه مشتمل بر ۱۵۸ کلاس درس آسیب جدی دیده اند که این تعداد مدارس ۲۲ درصد کل مدارس این شهرستان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با خیرین مدرسه ساز از هفته آینده کار ترمیم، پاکسازی و همچنین احداث مدارس آسیب دیده آغاز می شود.

نظرپور اظهارکرد: بنیاد برکت ساخت مدارس روستایی مناطق زلزله زده را تقبل کرده است که از هفته های آینده عملیات اجرائی ساخت را آغاز می کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ساخت دو مدرسه ۶ و ۹ کلاسه نیز توسط خیرین هفته آینده در مناطق شهری سرپل ذهاب آغاز می شود.

700

کد خبر: 875131

وب گردی

وب گردی