حکومت داعش در عراق و سوریه نابود شده است

فرمانده کل سپاه گفت: آنچه که دارد اعلام می شود، نابودی کامل و صد در صدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز نشست خبری سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز پنج شنبه برگزار شد.

سردار جعفری در ابتدای این نشست خبری ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت و از بین رفتن حاکمیت داعش اظهار داشت: هفته بسیج که مقاون با این پیروزی‌ها مبارک است و حقش بود که در آستانه هفته بسیج این پیروزی بزرگ رقم بخورد و اعلام شود که همین هم شد.

وی افزود: عامل پیروزی‌های بزرگ ملت ایران در انقلاب و دفاع مقدس و حوادث و دفع بحران‌هایی که در کشور داشتیم، مردم بوده‌اند و این حضور مردم و ایفای نقش آنها اسمش بسیج است.

فرمانده سپاه تصریح کرد: بسیج مظهر مقاومت ملت ایران و جبهه مقاومت در منطقه است. روز گذشته رهبر انقلاب تمام مردم ایران را بسیجی قلمداد کردند و این درست است و پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، نظام ما با پشتوانه بزرگ مردمی روبرو است و هر کس که از جبهه انقلاب و مقامت حمایت می‌کند، بسیجی است.

سرلشکر جعفری اظهار داشت: یک سوم مردم ما عضو سازماندهی شده در بسیج هستند و آنهایی هم که عضو نیستند، روحیه بسیجی دارند و در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ رویکرد بسیج به سمت خدمت گذاری مردم و حل معضلات حرکت می‌رود و با توجه به این رویکرد، مردم می توانند در بخش‌های مختلف بسیج ثبت نام کنند و فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بسیج مظهر مقاومت ملت ایران و امت اسلامی در منطقه است و تمام این پیروزی‌های حاصل، حضور گسترده مردم و پشتوانه مردمی است که همان بسیج است، تاکید کرد: همه مردم بسیجی هستند یعنی اینکه هر کسی که از انقلاب اسلامی و مقاومت حمایت می‌کند، بسیجی است.

فرمانده سپاه اضافه کرد: پیروزی‌های بزرگی که در منطقه شاهدش هستیم، در واقع مدیون بسیج است؛ بسیجی که در ایران با فرمان امام شکل گرفت و اگر این بسیج شکل نگرفته بود، سرنوشت جنگ تحمیلی واقعا مشخص نبود. این مقاومت مردمی در 8 سال دفاع مقدس باعث خیر و برکت زیادی شد و باعث الگوگیری مردم منطقه شد و حزب الله لبنان با همین الگو مقابل اسرائیل ایستاد و حزب الله امروز همان بسیج مردمی در لبنان است.

سردار جعفری اضافه کرد: اگر همین سازمان‌دهی مردمی و بسیج مردمی در سوریه نبود، امروز قطعا سوریه تجزیه شده بود و این پیروزی که امروز حاصل شده، حاصل همین حضور مردمی است. در عراق هم همینطور است، داعش می خواست یک دولت در عراق و سوریه شکل بدهد و بنام اسلام با انقلاب اسلامی و محور مقاومت مقابله کند که این موضوع با فرمان مرجعیت عراق، خنثی شد و امروز حشدالشعبی در عراق شکل گرفته و این پیروزی بزرگ در عراق نیز به دست آمده است.

وی افزود: آنچه که دارد اعلام می شود، نابودی کامل و صد در صدی داعش نیست، بلکه نابودی حاکمیت داعش است. نابودی حاکمیت داعش و از بین رفتن کل داعش، دو موضوع مجزا هستند. داعش شهرهای را اشغال کرده و دولت اسلامی عراق و شام را می‌خواست تشکیل بدهد و این حاکمیت امروز از بین رفته است.

فرمانده سپاه اضافه کرد: داعش هنوز تهدید علیه کشورهای مسلمان و منطقه است و هوشیاری باید باشد. سپاه، در حوزه دفاعی و امنیتی آمادگی خوبی دارد و در عمل هم خوب نشان داده شده است.

منبع: تسنیم

303

کد خبر: 875139

وب گردی

وب گردی