دستور استاندار آذربایجان شرقی برای تخلیه خانه‌های تاریخی‌

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر بهره‌برداری از ظرفیت خانه‌های تاریخی تبریز برای جذب گردشگر گفت: خانه‌های تاریخی‌ای که ادارات در این خانه‌ها مستقر شده اند، باید این خانه‌ها را تخلیه کرده و به بخش خصوصى براى ساخت هتل و ... واگذار کنند.

به گزارش ایسکانیوز ، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای سیاستگذاری تبریز 2018 که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه روز گذشته در حضور معاون اول رئیس جمهور جلسه با حضور مسئولان ملی مرتبط با تبریز2018 جمع بندی خوبی صورت گرفت اظهار کرد: باید پروژه‌های عمرانی در راستای 2018 را کنار بگذاریم و به دنبال اجرای پروژه‌های اثرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 10 پروژه در بودجه 97 برای رویداد تبریز 2018 گنجانده می‌شود افزود: در 6 کمیته موجود تبریز 2018 باید پروژه‌های اولویت‌دار برای درج در بودجه 97 معرفی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نباید از ارائه خدمات به گردشگران داخلی غفلت شود ابراز داشت: طرح‌های اجرایی در تبریز 2018 باید برای جذب گردشگر خارجی و تبلیغات آن باشد ولی نباید گردشگر داخلی مغفول واقع شود.

وی با تاکید بر بهره برداری از ظرفیت خانه‌های تاریخی تبریز برای جذب گردشگر گفت: خانه‌های تاریخی‌ای که به اداره تبدیل شده و ادارات در این خانه‌ها مستقر شده اند، باید این خانه‌ها را تخلیه کرده و به بخش خصوصى براى ساخت هتل و ... واگذار شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این اماکن تاریخی می تواند تبدیل به اقامتگاه‌های گردشگری شده و یا غذاهای سنتی تبریز در این اماکن ارائه شود.

خدابخش بر برندینگ بین المللی تبریز 2018 در عرصه بین المللی تاکید کرد و افزود: این موضوع برای مطرح کردن نام تبریز بر اساس ظرفیت‌های گردشگری کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر: 875204

وب گردی

وب گردی