بررسی قیمت چهار ارز پرطرفدار در هفته‌ی پایانی آبان ماه/ دلار به بالاترین قیمت رسید + جدول

بازار ارز در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود، نرخ دلار همراه با دیگر ارزها مانند یورو و درهم امارات روند صعودی را در پیش گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار ارز در هفته ای که گذشت با فراز و نشیب های بسیاری همراه بود به گونه ای که نرخ دلار، یورو و درهم امارات و پوند انگلیس که به عنوان ارزهای پرمعامله در بازار محسوب می شوند با افزایش روبرو شدند.

دلار در اوایل هفته با نرخ 4 هزار و 906 تومان در بازار آزاد داد و ستد شد، روز یکشنبه به دلیل تعطیلی رسمی با تغییر همراه نبود، این ارز از روز دوشنبه روند افزایشی را در پیش گرفت، مجددا به کانال 4 هزار 100 تومان ورود پیدا کرد و به قیمت 4 هزار و 100 تومان رسید، این افزایش قیمت چندان ادامه دار نبود و در روز سه شنبه به قیمت 4 هزار و 94 تومان رسید.

لازم به ذکر است، دلار در روز چهارشنبه خلاف جهت روز سه شنبه حرکت کرد، روند صعودی را در پیش گرفت و با قیمت 4 هزار و 103 تومان داد و ستد شد، روز پنج شنبه که آخرین روز معاملاتی هفته بود نرخ دلار به بالاترین قیمت در هفته رسید و با قیمت 4 هزار 126 تومان مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است، یورو و درهم امارات و پوند انگلیس نیز مانند دلار در روند معاملاتی هفته ای که گذشت با نوسان همراه بودند، نرخ یورو در ابتدای هفته 4 هزار و 888 تومان بود در حال که روز پنج شنبه با افزایش روبرو شد و با نرخ 4 هزار و 917 تومان به معاملات خود پایان داد، درهم امارات برخلاف یورو و دلار با کاهش همراه بود به گونه ای که در ابتدای هفته با قیمت 1 هزار و 137 تومان معامله شد و در پایان هفته به نرخ 1 هزار و 133 تومان رسید.

این گزارش می افزاید، قیمت پوند انگلیس در اولین روز معاملاتی هفته گذشته 5 هزار و 534 تومان بود، این ارز از روز دوشنبه روند کاهش را در پیش گرفت اما در آخرین روز معاملاتی هفته قیمت آن افزایش یافت و با نرخ 5 هزار و 545 تومان به معاملات خود پایان داد.

میثم رادپور، کارشناس بازار ارز در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره وضعیت بازار ارز در هفته ای که گذشت، گفت: بازار ارز در هفته گذشته با وضعیت خاصی همراه نبود، این بازار برخلاف دیگر بازارها در کوتاه مدت از اتفاقات حاکم تاثیر نمی پذیرد بلکه باید در بلندمدت منتظر ماند و اثر آن را در بازار ارز دید.

او در ادامه بیان کرد: قیمت ارز در تمام دنیا بدون آنکه از هیچ عاملی تاثیر پذیرد، با نوساناتی همرا می شود که به تبع این امر بر نرخ ارز هم تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس بازار ارز پیش بینی خود از روند قیمتی ارز طی چند روز آینده را اینگونه بیان کرد: برخی از فشارهای اقتصادی و نیز روابط کارگزاری بانک ها با روابط بین المللی نشانگر این است که روند قیمتی ارز به خصوص دلار رو به افزایش خواهد بود.

او افزود: در هفته ای که گذشت قیمت دلار حدود 20 تومان قیمت افزایش داشت که می توان گفت این امر ناشی از عوامل مختلفی بود.

رادپور با بیان اینکه این افزایش قیمت ادامه دار خواهد بود، گفت: تصمیم بانک مرکزی و برنامه هایی که برای مدیریت بازار ارز دارد چهت کنترل بازار ارز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

کارشناس بازار ارز با تاکید بر اینکه در زمینه بازار ارز در کوتاه مدت نمی توان اظهار نظر دقیقی را ارائه کرد، گفت: اگر بخواهیم بازار ارز را در بلندمدت مورد ارزیابی قرار دهیم، باید گفت که بازار ارز از چند جهت تحت فشارهای بسیار جدی است و احتمال اینکه قیمت ارز با افزایش همراه شود، زیاد است.

401

کد خبر: 875275

وب گردی

وب گردی