افزایش حضور گردشگران خارجی در اصفهان طی یک سال اخیر/سفارش اتوبوس های ویژه برای گردشگران

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به سفارش اتوبوس های ویژه برای گردشگران خارجی، گفت: این اتوبوس ها از نظر ارتفاع و پنجره ها به صورتی است که گردشگران بتوانند ضمن عبور از خیابان ها و اماکن از شهر بازدید داشته باشند.

فتح الله معین با بیان این که اصفهان در گذشته نیز یکی از مراکز عمده گردشگری بوده است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: گردشگران از اقصا نقاط دنیا به دلیل وجود آثار تاریخی و بافت شهری اصفهان علاقه مند به بازدید از این شهر بودند که تقریبا کلیه مهمانان دولت جمهوری اسلامی در برنامه های سفرشان به ایران علاقه مند به بازدید از شهر اصفهان هستند.

وی با بیان این که در سال های اخیر بحث توسعه گردشگری جزو مواردی بوده که به طور جدی مورد توجه مسوولین کشور و دولت قرار گرفته تا در این امر سرمایه گذاری انجام دهند، تصریح کرد: خوشبختانه با امکاناتی که وجود داشته ما افزایش دوبرابری از حضور گردشگران خارجی در شهر اصفهان طی یک سال گذشته را شاهد بودیم.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به این که برای رفع مشکلات گردشگری برنامه هایی داریم، گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته می توان به مراکز اقامتی تازه ساخت اشاره کرد که از پرداخت هر نوع عوارض به شهرداری معاف هستند یعنی این رقم اگر رقم عمده ای شود هتل ها و مراکز را بدون اخذ وجهی برایشان پروانه صادر خواهیم کرد.

معین افزود: در این مراکز اقامتی واحد های تجاری ساخته می شود از جمله هتل هایی که دارای فروشگاه هستند از آنها هم عوارض دریافت نمی شود.

وی ادامه داد: در بافت های تاریخی و خانه های تاریخی برای مراکز اقامتی یا پذیرایی اختصاصی آنها از پرداخت عوارض معاف شده اند و امکانات فنی و مهندسی در اختیارشان قرار می دهیم تا در مرمت بافت های تاریخی بتوانند فعالیتی انجام دهند.

رئیس شورای اصفهان تصریح کرد: با هماهنگی میراث فرهنگی در برخی از موارد که ساختمان های تاریخی را میتوان حفظ کرد در حد مقدور کمک مالی به آنها صورت می پذیرد.

راننده های تاکسی های گردشگران زبان انگلیسی بدانند

معین افزود: از طریق سازمان تاکسیرانی اصفهان هماهنگ شده تا تاکسی ویژه گردشگران خارجی داشته باشیم که رانند در حد نیاز زبان انگلیسی را بداند که این تاکسی ها را در محل هتل ها مستقر کنیم.

همچنین معین ادامه داد: به منظور آشنایی گردشگران خارجی با آثار تاریخی در اصفهان برای تولید نرم افزار کتاب، شهرداری فعالیت هایی انجام داده است.

سفارش اتوبوس های ویژه گردشگران خارجی

رئیس شورای شهر اصفهان ابراز داشت: همچنین می توان به سفارش اتوبوس های ویژه گردشگران اشاره کرد که از نظر ارتفاع اتوبوس و پنجره ها به صورتی باشد تا گردشگران بتوانند ضمن عبور از خیابان ها و اماکن از شهر بازدید داشته باشند.

901/900

کد خبر: 875283

وب گردی

وب گردی