احیای سازمان جوانان در دستور کار نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای سازمان جوانان در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس نیست، از بررسی طرح تبدیل بخش معاونت جوانان به سازمان جوانان در کمیسیون اجتماعی خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس،طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت بررسی لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان گفت: بررسی این لایحه تقریباً در حال اتمام است و احتمالاً تا هفته آینده تکمیل می‌شود.

سیاوشی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی تاکنون 5 جلسه به منظور بررسی این لایحه تشکیل داده و 2 جلسه دیگر باقی است.

وی افزود: برخی از مواد به دلیل مبهم بودن و دلایل دیگر بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تمام وزارتخانه‌ها باید لایحه‌ای تحت عنوان وظایف، اختیارات و اهداف را داشته باشند اما متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها فاقد آن هستند.

سیاوشی با اشاره به علت اقدام کمیسیون فرهنگی مجلس به بررسی این لایحه تصریح کرد: سازمان تربیت بدنی در گذشته این لایحه را داشته است اما از زمانی که این سازمان تبدیل به وزارت ورزش و جوانان شده فاقد این لایحه بوده است به همین منظور دولت این لایحه را ارائه داده است.

وی در خصوص جداسازی سازمان جوانان از وزارت ورزش اظهار کرد: موضوع جداسازی این 2 سازمان از یکدیگر سال گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و رد شد و در این لایحه نیز بحث جداسازی 2 سازمان مورد بررسی قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما به تازگی دولت تغییراتی را به منظور اصلاح ساختارها پیشنهاد داده است که این موضوع قرار است در کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

سیاوشی افزود: گویا قرار است در این طرح بخش معاونت جوانان تبدیل به سازمان جوانان شود.

۷۰۵

کد خبر: 875339

وب گردی

وب گردی