نیروی دریایی آرژانتین:زیردریایی گم شده منفجر شده است

نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرد: بر اساس شواهد و مدارک حادثه‌ای معادل یک انفجار در آخرین موقعیت ثبت شده زیردریایی گم شده ارتش این کشور اتفاق افتاده و به این ترتیب امید برای یافتن این زیردریایی و ۴۴ سرنشین آن کمرنگ شده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از بی‌بی‌سی ورلد، نیروی دریایی آرژانتین اعلام کرد که سازمان معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای چند روز پیش اطلاعاتی را ثبت کرده که نشان‌دهنده وقوع یک انفجار "غیرعادی، کوتاه، خارق‌العاده، شدید و غیرهسته‌ای" در موقعیت زیردریایی مفقود شده بوده‌ است.

به دنبال انتشار این خبر بستگان سرنشینان زیردریایی مذکور با خشم و اندوه به آن واکنش نشان دادند. این خبر بعد از آن اعلام شد که آمریکا نیز گزارش یک صدای بلند در این منطقه را ثبت کرده بود.

این زیردریایی آرژانتینی به نام زیردریایی ARA سن خوان روز چهارشنبه گذشته ناپدید شد و بعد از آن بیش از ۱۲ کشور جهان از جمله آمریکا، روسیه و آمریکا برای یافتن این زیردریایی نیروهایی را اعزام کردند.

انریک بالبی، سخنگوی سازمان معاهده جامع منع آزمایش هسته‌ای گفت: سازمان ما روز پنجشنبه اطلاعاتش در این باره را در اختیار نیروی دریایی آرژانتین گذاشت. دو ایستگاه هیدرو آکوستیک ما یک سیگنال مربوط به یک انفجار تشخیص داده‌اند.

نیروی دریایی آرژانتین روز چهارشنبه نیز گزارشی از جانب آمریکا درباره یک اتفاق غیرعادی هیدرو آکوستیک ساعتی پس از مفقود شدن این زیردریایی دریافت کرده است.

بالبی گفت این انفجار در محل آخرین موقعیت شناخته شده زیردریایی اتفاق افتاده است.

وی افزود: نیروی دریایی تنها محل وقوع این انفجار را تشخیص داده و هنوز علت آن را نمی‌داند و به این ترتیب جست‌وجو متمرکز بر این منطقه خواهد شد.

زیردریایی ARA سنخوان در حال بازگشت از یک ماموریت عادی خود در اوشو آیا در نزدیکی دماغه جنوبی آمریکای جنوبی بود که گزارش "توقف برق‌رسانی" را مخابره کرد.

کد خبر: 875360

وب گردی

وب گردی