ضرورت همخوانی معماری مجموعه برج طغرل با میراث تاریخی ری

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران بر ضرورت همخوانی معماری مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل با میراث تاریخی منطقه شهرری تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل ازمهر، پیروز حناچی که در حاشیه بازدید میدانی از پروژه احداث مجموعه فرهنگی-تجاری برج طغرل سخن می گفت، با بیان آنکه برج طغرل به عنوان یک اثر تاریخی به جا مانده از قرن چهارم هجری، شایسته یک معماری فاخر در محوطه پیرامونی خود می باشد، افزود: در بیشتر کشورهای دنیا، طراحی و اجرای چنین اقداماتی به بهترین معماران جهانی سپرده می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی منطقه ۲۰، محل اجرای این پروژه را موقعیتی جذاب و در عین حال حساس دانست و گفت: ارزش های معماری مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل نه تنها باید در همخوانی کامل با این برج تاریخی باشد بلکه باید به لحاظ عناصر و نمادهای مورد استفاده، با نیم نگاهی به سایر جاذبه های تاریخی منطقه شهرری همچون قبرستان ابن بابویه، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و چشمه علی تعریف شود.

دکتر حناچی بهره برداری از این پروژه را زمینه ساز تغییر چهره جنوب شهر تهران دانست و یادآور شد: مجموعه ساخته شده در جوار برج تاریخی طغرل می تواند ضمن رونق بخشیدن به صنعت گردشگری شهری، موجد تاثیرات فرامنطقه ای و حتی ملی باشد.

در جریان این بازدید قسمت های مختلف مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل شامل سالن های سینما، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه، رستوران و سایر بخش های تجاری مورد پیمایش قرار گرفت و تدابیری در جهت رفع موانع اجرایی ادامه پروژه اتخاذ شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران متعاقب بازدید از پروژه احداث مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل که از پروژه های در حال اجرای سازمان عمرانی مناطق به شمار می آید، از اقدامات شرکت خاکریزآب به منظور افزایش ظرفیت کانال سرخه حصار در محدوده منطقه ۱۵ نیز بازدید کرد.۷۰۵

کد خبر: 875363

وب گردی

وب گردی