«سبک زندگی شهدا» در نماز جمعه‌‌ معرفی شد

به‌مناسبت هفتۀ بسیج، کتاب «سبک زندگی شهدا» نوشتۀ امیر ملک‌محمودی از انتشارات آرام‌بخش در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز، در روزگاری که بعضی قهرمان‌های ساختگی و توخالی به‌عنوان الگوی زندگی، به ما و جوانانمان عرضه می‌شوند، چرا از قهرمانان واقعی خود خبری نمی‌گیریم؟! قهرمانانی که در کنار ما زندگی کردند و برای نسل امروز خصوصاً جوانان، بسیار ملموس‌تر و دست‌یافتنی‌تر هستند.

کتاب «سبک زندگی شهدا» نوشتۀ امیر ملک‌محمودی، با قطعه‌های کوتاه و خواندنی از راه و رسم زندگی شهیدان ایران اسلامی، یک کلاس شیرین سبک زندگی برای ما برگزار کرده، کلاسی که با خواندن هر درس آن احساس خوبی در زندگی پیدا می‌کنیم؛ احساس غیرقابل توصیفِ رابطه با معبود، طعم شیرین ارتباط با اهل بیت(ع)، و احساس خوب زندگی رضایتبخش با اطرافیانمان.

کتاب «سبک زندگی شهدا» مثل یک تابلوی نقاشی زیباست که از کنار هم قرار گرفتنِ رنگ‌های زیبای زندگی انسان‌های بزرگ، چشمِ دل ما را می‌نوازد. جلوه‌های زیبایی که در کتاب «سبک زندگی شهدا» در مقابل چشمان ما به نمایش گذاشته شده، در همۀ عرصه‌های زندگیِ ما بهترین راهگشاست؛ از خودسازی‌های معنوی و حتی جسمی‌شان مثل ورزش و تفریحات سالم و نشاط و شادابی و حتی تغذیۀ پاک و حلال و تحصیلِ علم گرفته تا طرز مواجهۀ آنها با سختی‌ها و مسائل مهم زندگی، مثل مشکلات مادی، انتخاب همسر و تربیت فرزند، رفتار با والدین و خانواده و اطرافیان، و خیلی از مسائل ریز و درشت دیگری که گمشدۀ بسیاری از ماست.

آنچه در کتاب «سبک زندگی شهدا» در قالب خاطراتی بسیار کوتاه و جذاب می‌خوانید به همراه آیه یا حدیثی که در کنار هر خاطره آمده مثل نسخه‌ای آرام‌بخش و حتی شفابخش برای زندگی امروز ما عمل می‌کند.

برای بهره بردن از این کتاب هم نیازی نیست تمام آن را مطالعه کنید، بلکه مختصر و مجزا بودن هر خاطره به شما این امکان را می‌دهد تا در هر فرصتی که دست داد، کتاب را از هر جایی که می‌خواهید باز کنید و با صرف وقت بسیار کمی یک بخش کوتاه از کتاب را به سرعت مطالعه کنید و از آن بهرۀ کافی و وافی ببرید. البته بعید است با در دست گرفتن کتاب «سبک زندگی شهدا» راضی شوید آن را زمین بگذارید، مگر اینکه آن را به اتمام برسانید.

مطمئناً اگر امروز فضای جامعه با زیبایی‌های زندگی شهیدانی که رنگ و بوی الهی داشتند، معطر شود بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد، و این را شما در کتاب «سبک زندگی شهدا» می‌توانید مشاهده کنید.

این کتاب از انتشارات آرام بخش، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

منبع: فارس

503

کد خبر: 875414

وب گردی

وب گردی