تلویزیون تعاملی آموزش‌وپرورش برای مهار روند رو‌ به رشد آسیب‌ها

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به افزایش روزافزون آسیب های اجتماعی گفت: با ایجاد تلویزیون تعاملی آموزش و پرورش درحال تهیه برنامه‌های مناسب برای تاثیرگذاری در بحث آسیب‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، سیدمحمد بطحایی در نخستین کنگره مجمع فرهنگیان ایران اسلامی گفت: تاکید می‌کنم که ما از تمام نقدهایی که تشکل‌ها از ما می‌کنند استقبال و تلاش می‌کنیم آن‌ها را در روند تصمیم‌سازی جاری کنیم.

وی افزود: امیدوارم این گونه جلسات و کنگره‌ها بیشتر و موثرتر برگزار شود تا ما نیز بتوانیم با تشکل‌ها ارتباط بهتر و مستمر داشته باشیم. یکی از مهم ترین ویژگی‌های آموزش و پرورش دامنه مخاطبان بسیار زیاد آن است. هیچ دستگاه دیگری در کشور این ویژگی را ندارد. همه مخاطبان ما ذی نفعان آموزش و پرورش هستند. همانطور که می‌دانید تعریف ذی نفع در دنیای مدرن عوض شده است و ذی نفعان افرادی هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط هستند، حدود بیست میلیون نفر از جمعیت کشور با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند و اگر کلمه مستقیم را برداریم تقریبا تمام کشور با آموزش و پرورش در ارتباط است و این ویژگی شرایط خاصی را برای ما رقم می‌زند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل مخاطبان زیاد، نفع تشکل‌ها در آموزش و پرورش بسیار زیاد است. تشکل‌ها می‌توانند نقدهایی را که بر تصمیمات وزارتخانه است را وارد عرصه تصمیم‌سازی و حتی می‌توانند روند تصمیم سازی را اصلاح کنند.

بطحایی ادامه داد: اگر آموزش و پرورش دست نیاز به سمت تشکل‌ها دراز می‌کند به معنای کمک خواستن نیست ما به دنبال نقد شدن از سوی تشکل‌ها هستیم و از تشکل‌های تخصصی آموزش و پرورش می‌خواهیم که ما را نقد کنند تا وزارتخانه راه درست را برود.

وی افزود: گاهی حضور تشکل‌ها تشریفاتی بوده است اما حالا از آنها می‌خواهیم که یک سازکار منظم، مستمر و موثر را طراحی کنند تا در روند تصمیم سازی دخالت کنند.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به خواست آموزش و پرورش برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و ذی نفعان گفت: ما به دنبال ایجاد یک شبکه ملی تعاملی هستیم در مرحله اول آموزش و پرورش در حال راه اندازی تلویزیون تعاملی است و می خواهیم راحت‌تر با دانش آموزان، معلمان و مدیران به صورت مستمر ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: برنامه دوم ما ایجاد یک سامانه ارتباطی برای اعلام کاندیداتوری برای مدیریت مدارس است این سامانه در حال طراحی است و سازوکارهای این طرح در حال تدوین است. امیدواریم بتوانیم این طرح را در آینده برای پست های ستادی و مدیریتی نیز اجرایی کنیم.

بطحایی با اشاره به افزایش روزافزون آسیب های اجتماعی گفت: ما درتلویزیون تعاملی آموزش و پرورش درحال تهیه برنامه‌های مناسب و هنری خوبی هستیم تا اولیای دانش آموزان ما این برنامه‌ها را ببینند و کمی روی آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذاری کنیم.

وی با تاکید بر استقبال آموزش و پرورش از نقدها و پیشنهادها بیان کرد: تشکر می‌کنم از همه افرادی که به من اعتماد کردند و سکان نظام آموزش و پرورش را در اختیارم قرار دادند.

۷۰۵

کد خبر: 875424

وب گردی

وب گردی