صدور کارت‌ ملی برای سالمندان و معلولان بدون مراجعه حضوری به مراکز

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت‌‌ ملی برای سالمندان و معلولان بدون مراجعه حضوری به مراکز خبر داد و گفت: ۸۰۰ ایستگاه سیار در سطح کشور در این بخش پیش بینی شده و متقاضیان می‌توانند با برقرای تماس از خدمات آنها استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم،سیف‌الله ابوترابی با اشاره به صدور 30 میلیون کارت جدید ملی اظهار کرد: روند صدور کارت‌ها در ادارات ثبت احوال، پست و همچنین دفاتر پیشخوان دولت ادامه دارد.

وی تصریح کرد: براساس اعلام قبلی، اعتبار کارت‌های ملی قدیمی که صدورشان قبل از سال 89 و همچنین کارت‌های که تاریخ اعتبارشان ( 96/12/29) باشد تا پایان سال اعتبار دارند و بعد از آن فاقد اعتبار در تمامی دستگاه‌ها خواهند بود.

ابوترابی تأکید کرد: این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و هموطنان برای صدور کارت‌های ملی جدید به مراکز اشاره شده مراجعه کنند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: همچنین برای رفاه حال سالمندان تمهیداتی در نظر گرفته شده است به طوری که 800 ایستگاه سیار در سطح کشور برای مراجعه به در منازل سالمندان و مراکز نگهداری معلولان و سالمندان بهزیستی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر همین اساس افراد سالخورده و معلول که به هر دلیل نمی‌توانند به دفاتر صدور کارت مراجعه کنند می‌توانند با برقرای تماس با ایستگاه‌های سیار اقدام به دریافت کارت ملی خود کنند.

ابوترابی بیان کرد: حداکثر مبلغی که هموطنان باید برای صدور کارت ملی خود بپردازند 30 هزار تومان است و در صورتی که دفاتر از آنها رقم بیشتری دریافت کنند خلاف مقررات بوده و افراد می‌توانند گزارش تخلفات را در اختیار بازرسان ثبت احوال قرار بدهند.

۷۰۵

کد خبر: 875436

وب گردی

وب گردی