شفر: نمی‌توانم به تماشاگر بگویم کدام بازیکن را دوست داری تا او را در ترکیب بگذارم/ در مورد قائدی هم مثل مهمت‌شول بهترین انتخاب را انجام می‌دهم

سرمربی تیم فوتبال استقلال، گفت:من نمی‌توانم به تماشاگر بگویم شما کدام بازیکن را می‌پسندید و می‌خواهید تا او را در ترکیب استقلال بگذارم.

به گزارش ایسکانیوز، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از بازی با گسترش فولاد تبریز اظهار داشت: امروز که با ماشینم از محل اقامت به اینجا می‌آمدم کوه‌ها و هوا را دیدم بسیار شفاف بود. ایران کشور بسیار زیبایی است. در مورد بازی قبلی هم باید بگویم بازی زیبایی ارائه کردیم اما شانس نداشتیم موقعیت‌هایمان تبدیل به گل شود. این فقط در مورد مهاجمان ما نیست بلکه وقتی هافبک‌های ما هم شانس گلزنی پیدا می‌کنند باید در زدن ضربات آخر دقت کنند تا گل بزنیم.

* هافبک‌های استقلال هم باید محکم تر و شدیدتر بجنگند

وی در ادامه افزود: در بازی گذشته ما موقعیت‌های بسیار زیادی را از دست دادیم اما امروز فقط نباید در مورد مهاجمان صحبت کنم بلکه باید درباره هافبک‌ها هم بگویم که آنها باید محکم‌تر باشند و شدیدتر بجنگند و تا آنجا که ممکن است ضربه بزنند تا ما گل بزنیم. طی روزهای گذشته و به خصوص دیروز خیلی روی پاس‌های عمقی ارسال‌ها، شوت به دروازه و ... تمرین کردیم و تلاش کردیم تا از این روش‌ها گلزنی را تمرین کنیم.

* گل نزدن ما مثل خوردن یک کیک است

شفر ادامه داد: در بازی آخر مقابل مشکی‌پوشان شانس‌هایی داشتیم درست مثل ضربه سجاد شهباززاده که تبدیل به گل نشد البته بدشانسی هم آوردیم و در فوتبال باید کمی چاشنی شانس هم با ما یار باشد. شاید اگر سجاد آن توپ را گل می‌کرد کمی فشار از روی او برداشته می‌شد و راحت‌تر به کار ادامه می‌داد و حتی می‌توانست گل‌های بیشتری بزند. در آن مسابقه مثل تمریناتمان کارهای ترکیبی زیادی از چپ و راست انجام دادیم ولی وقتی گل نزدیم یک معنی می‌دهد، گل نزدن ما مثل خوردن یک کیک است که وقتی شما به آن نزدیک می‌شوید و قصد خوردنش را دارید اگر معطل کنید آن کیک ممکن است از دست شما بیفتد و نتوانید آن را میل کنید.

*یکی از ملی‌پوشان به من گفت در گل زدن بدشانس هستند

سرمربی تیم فوتبال استقلال افزود: دیروز یکی از بازیکنان ملی‌پوش با من صحبت کرد گفت ما در دو ماه گذشته موقعیت گلی نداشتیم اما اکنون در بازی‌ها 10 موقعیت گل پیدا می‌کنیم اما نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم. ما بدشانس هستیم و باید در زدن ضربات آخر شانس هم داشته باشیم.

* خطای روی چشمی ممکن بود باعث شود جام جهانی را از دست بدهد

شفر در مورد گل مردود استقلال به سیاه‌جامگان گفت: در آن بازی یک گل زدیم که اصلاً در موقعیت آفساید نبود اما داور به اشتباه آن را آفساید اعلام کرد. هر انسانی ممکن است اشتباه کند. داوری کار سختی است. با 30 سانتی‌متر این طرف‌تر و آن طرف‌تر ممکن است اشتباه شود یا نشود اما مهمترین چیزی که داوران باید مدنظر داشته باشند سلامت بازیکنان است. در بازی سیاه‌جامگان روی دو بازیکن ما خطای شدید شد روزبه چشمی و مهدی قائدی خطای شدید انجام گرفت ممکن بود پای روزبه چشمی بر اثر آن خطا بشکند و جام جهانی را از دست بدهد. تکل از پشت هم روی مهدی قائدی انجام گرفت این دو بازیکن خوش‌شانس بودند که اکنون سالم هستند و هر دو بازیکن هم باید کارت قرمز می‌گرفتند اصلا و ابدا آدمی نیستم که بخواهم در مورد نحوه داوری صحبت منفی کنم. داوری کار مشکلی است و من برای همه داوران آرزوی بهترین‌ها را دارم.

* استقلال می‌تواند به بهترین جایگاه خودش برگردد

وی در مورد بازی فردا با گسترش عنوان کرد: در مسابقه فردا هم هواداران ما محروم هستند اما با مدیریت باشگاه صحبت کردیم و پیشنهاد خوبی را ارائه کرده‌ایم و در حال رایزنی هستیم تا اگر تماشاگران ما بخشیده شوند در بازی فردا پولی به استقلال نرسد و همه پول به زلزله‌زدگان برسد. برای بازی فردا هم خیلی خوب کار کرده‌ایم و انرژی خوبی برای بازی فردا داریم، من در چند روز گذشته متوجه شدم که بازیکنان سابق و پیشکسوتان استقلال از تیم حمایت کرده‌اند. از حمایت و صحبت‌های آنها ممنون هستم، همچنین عضو هیأت مدیره باشگاه آقای زمانی مصاحبه خوبی انجام داده و از تیم حمایت کرده است. این صحبت‌ها و مسائل باعث می‌شود بازیکنان تیم با صد درصد توان و انرژی خود در مسابقات شرکت کنند. استقلال می‌تواند به بهترین جایگاه خودش برگردد و تلاش می‌کنیم فصل آینده استقلال را به بهترین جایگاه ممکنش برگردانیم.

* باید اطلاع دقیقی از جباری داشته باشم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه شایعه حضور مجتبی جباری در گسترش فولاد بیش از پیش مطرح می‌شود و آیا شما تمایل دارید وی در استقلال بماند یا این تیم را ترک کند، گفت: من نمی‌توانم بگویم بله یا خیر و اصلاً نمی‌توانم بگویم او بماند یا برود چون باید اطلاعات دقیقی از این بازیکن داشته باشم. من فقط شنیده‌ام جباری مصدومیت داشته و یا خودش یا پزشک باشگاه باید دقیق به من بگویند که وضعیتش به چه شکل است. اگر امکان داشته باشد بعد از این بازی یا هفته آینده باید صحبتی با جباری داشته باشیم و وضعیت روحی و روانی و شرایط جسمانی او را بسنجیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

به گزارش فارس، در این لحظه شفر با تعجب خطاب به یکی از خبرنگاران گفت شما چرا می‌خندید که نماینده یکی از رسانه‌ها خطاب به سرمربی استقلال، گفت: خنده من به دلیل صحبت‌های شما نبود. سرمربی آلمانی هم در پاسخ گفت از اینکه شما خوشحالید من هم خوشحال هستم.

*شهباززاده خیلی تحت فشار است

شفر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه آیا قبول دارید مهاجمان کنونی که در استقلال حضور دارند مهاجمان مکمل و درگیر شونده هستند و خصوصیات یک گلزن تمام‌عیار را ندارند، گفت: یک مهاجم برای گلزنی به شانس هم احتیاج دارد و شهباززاده در بازی آخر ماه در سه صحنه خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد، زمانی که به ایران آمدم فیلم بازی‌های گذشته استقلال را می‌دیدم و متوجه شدم شهباززاده خیلی در موقعیت گل قرار ندارد ولی حالا که شما می‌بینید او هم موقعیت دارد و هم در موقعیت گل قرار می‌گیرد.

*طبیعی است به دنبال یک مهاجم تمام کننده باشیم

وی ادامه داد: من لواندوفسکی مهاجم سرشناس بایر‌ن‌مونیخ آلمان را که یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر جهان است برایتان مثال می‌زنم که او در بازی آخر تیمش چند موقعیت گلزنی را از دست داد. ما همه اینجا کنار هم هستیم که به یکدیگر کمک کنیم. شهباززاده در کیش در موقعیت پنالتی قرار گرفت و قرار شد او گل بزند ولی پنالتی‌اش تبدیل به گل نشد. شاید او خیلی تحت فشار است ولی من اینجا هستم که به بازیکنانم کمک کنم و همه چیز را برگردانم. نکته‌ای که در مورد شهباززاده و دیگر مهاجمان استقلال دیده می‌شود این است که آنها خودشان را خوب در موقعیت قرار می‌دهند، در بازی با مشکی‌پوشان شهباززاده یک پاس خوب از سمت چپ گرفت و با یک فرار فوق‌العاده با گلر حریف تک به تک شد اگر چه آن موقعیت را از دست داد ولی آن حرکت و آن موقعیت نشان می‌دهد که این بازیکن چقدر توانایی دارد که در آن شرایط خودش را قرار بدهد. شاید گل نزدن او به خاطر استرس زیاد باشد و شاید هم با زدن یک گل همه چیز عوض شود اما طبیعی است که ما به دنبال یک مهاجم تمام‌کننده باشیم.

* بازیکنان خیلی بهتر از گذشته شده‌اند

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چگونه می‌تواند وضعیت خط حمله استقلال را سروسامان بدهد، اظهار داشت: یادم است که در بازی اول مقابل فولاد ما فقط یک موقعیت گلزنی داشتیم بازی‌سازی ما از دفاع به حمله خیلی بد بود، پاس خوب هم نمی‌رسید، ارسال خوب هم نداشتیم اما در بازی آخر 4 موقعیت صد درصد گل داشتیم، دو موقعیت دیگر هم داشتیم که گل نشد این تغییری است که باید انجام بدهیم. موقعیت گلزنی به وجود می‌آید و ما اکنون در تمرینات به دنبال زدن شوت به عنوان زدن ضربه آخر با پاس‌های یک ضرب و دو ضرب هستیم. بازیکنان خیلی بهتر از گذشته شده‌اند. همین‌طور که ما ارسال‌هایمان بهتر از گذشته شده، در گذشته در زدن ضربات سر هم مشکلاتی داشتیم اما اکنون بهتر شده است. باید اشکالات را برطرف کنیم و بهتر هم کار کنیم. در بازی آخر سه موقعیت ما منجر به آفساید شد اکنون در تمرینات داریم روی این مسأله کار می‌کنیم تا بازیکنانی که برای زدن ضربه آخر حرکت می‌کنند در موقعیت آفساید قرار نگیرند.

*مهاجمان ۲۰۰ هزار دلاری منچستر در هر هفته، نتوانستند مقابل بازل گلزنی کنند

وی افزود: نه فقط سجاد شهباززاده و تمام مهاجمان ایران بلکه تمامی مهاجمان بزرگ در جهان مثل گردمولر نمی‌توانستند در دوره‌ای گلزنی کنند اما وقتی در تمرین یا مسابقه گل خوبی زده‌اند اعتماد به نفس پیدا کرده‌اند و گلزنی‌شان را از سر گرفته‌اند. ما می‌خواهیم فشار و استرس از روی بازیکنان خارج شود و آنها بدون استرس و فشار کار کنند. در بازی آخر در یک موقعیت دیدم که سجاد شهباززاده زودتر از مدافع حریف خود را به تیر یک و توپ رساند، کاری که در گذشته انجام نمی‌داد. در بازی آخر ارسال‌هایی از سمت راست شد و همچنین توپ به فرشید اسماعیلی رسید که در پشت 18 قدم می‌خواست با ضربه سر گلزنی کند. در حالی که می‌توانست توپ را نگه دارد و تصمیم بهتری بگیرد. این مسأله همان چیزهایی است که می‌گویم بهترین‌ مهاجمان هم باید ریلکس باشند و راحت کار کنند. در بازی منچستریونایتد و بازل سوئیس منچستر یک بر صفر بازنده شد در حالی که مهاجمانش که هفته‌ای 200 هزار دلار دستمزد می‌گیرند نتوانستند موقعیت‌های گلزنی‌شان را استفاده کنند.

*بعدا اسم بازیکن مورد نیازم را می‌گویم

شفر در پاسخ به این سؤال که آیا در نیم‌فصل بازیکنی را جذب خواهد کرد و آیا پست آن بازیکن مشخص شده یا خیر، گفت: مشخص است که من نظراتی دارم ولی اینکه اسم یک بازیکن را بگویم یا بخواهم شرایط او را معرفی کنم زمان آن الان نیست ولی بعداً اسم بازیکنانی را که می‌خواهم می‌گویم.

* فوتبالی که ما می‌خواهیم مثل تنیس نیست

خبرنگاری گفت استقلال خوب و روان بازی می‌کند ولی تبعاً هواداران هم نتیجه‌ می‌خواهند و شما چه فکری برای آن دارید که شفر پاسخ داد: اینکه شما می‌گویید هواداران از سبک بازی استقلال راضی هستند من را خوشحال می‌کند. اما فوتبالی که ما می‌خواهیم بازی کنیم مثل تنیس نیست قرار نیست ما تنیس بازی کنیم و توپ را بلند بزنیم و بعد بگوییم بردیم و به خانه برویم. درست است همه برد می‌خواهند ولی بازی و عملکرد تیم هم برای ما مهم است. ما می‌توانیم به گلرمان بگوییم شوت بلند بزند، هافبک‌های ما به هوا بپرند و توپ را نگاه کنند و بعد مهاجمین توپ را به دروازه حریف بفرستند ولی من چنین شخصیتی ندارم و چنین مربی نیستم که در تیمم این کار را بخواهم.

* نمی‌توانم به تماشاگر بگویم کدام بازیکن را دوست داری و بعد او را در ترکیب بگذارم

وی در خصوص اینکه هواداران استقلال مهدی قائدی را دوست دارند و می‌خواهند او در ترکیب استقلال به صورت ثابت بازی کند، گفت: شاید چند هزار نفر طرفدار مهدی قائدی باشند و خیلی‌ها طرفدار علی دایی و خیلی‌های دیگر هم طرفدار فرشید اسماعیلی و حتی بازیکنان دیگر اما من نمی‌توانم به تماشاگر بگویم شما کدام بازیکن را می‌پسندید و می‌خواهید تا او را در ترکیب استقلال بگذارم. من باید ببینم کدام بازیکن در تمرینات خوب است و کدام بازیکن شرایط خوبی ندارد. من می‌گویم مهدی قائدی از ابتدا بازی نکند چون چند بازیکن مثل او را در تیم‌های مختلف زیرنظر داشته‌ام. درست مثل مهمت شول بازیکن سابق تیم ملی آلمان که شاگرد من بود. او در ابتدا 10 دقیقه و سپس 30 دقیقه و در نهایت 90 دقیقه برای ما بازی کرد و دیدید در نهایت چه بازیکن خوبی شد. مطمئن باشید من در مورد مهدی قائدی و بازیکنان دیگر بهترین انتخاب را انجام می‌دهم و اطمینان دارم که صد درصد او می‌تواند به جایگاه درجه یک فوتبال ایران برسد.

602

کد خبر: 875495

وب گردی

وب گردی