آغاز به کار چهل و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در مشهد

دبیر جشنواره فیلم بین المللی رشد از آغاز به‌کار چهل و هفتمین دوره این جشنواره در مشهد خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز محمود شفق عصر امروز در مراسم آغاز به‌کار جشنواره فیلم رشد اظهار داشت: مجموعاً 1257 اثر هنری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 261 اثر به‌دلیل برخورداری از شرایط و ویژگی‌های فنی لازم تائید و برای داوری توسط داوران جشنواره انتخاب شده است.

دبیر جشنواره فیلم بین المللی رشد در زمینه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره گفت: از مجموع 1257 اثر رسیده، 707 اثر در بخش بین‌الملل ایرانی، 242 اثر در بخش بین‌الملل خارجی، 136 اثر در بخش دانش‌آموزان، 140 اثر در بخش فرهنگیان و32 اثر در بخش دانشجو معلمان ارسال شده است.

وی افزود: آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در بخش بین الملل خارجی از 37 کشور دنیا است که آثار 18 کشور پذیرفته و به بخش داوری جشنواره راه یافته است.

دبیر چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد بیان کرد: از مجموع 261 اثر راه یافته به بخش داوری نیز 112 اثر از بخش بین‌الملل ایرانی، 66 اثر از بخش بین‌الملل خارجی، 35 اثر از بخش دانش‌آموزان، 41 اثر از بخش فرهنگیان و هفت اثر از بخش دانشجومعلمان به مرحله نهایی راه یافته است. آثار ارسالی به‌صورت مستند، پویانمایی و انیمیشن، فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های بلند در موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی در 10 محور بوده است.

وی با بیان اینکه کار داوری آثار توسط 10 داور ایرانی و پنج داور خارجی انجام می‌شود، افزود: آثار برگزیده این جشنواره در 18 سالن نمایش در مشهد به نمایش گذاشته می‌شود.

علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز در ادامه با اشاره به اینکه ایران همواره مهد تمدن بوده و تمثیل "هنر نزد ایرانیان است و بس" به‌عنوان برداشتی صادقانه و صریح از انعکاس هویت تاریخی این سرزمین در ایران و جهان نقش بسته اظهار داشت: ظهور و انتشار دین تعالی بخش اسلام، فرهنگ و هنر در سپهر ایران اسلامی هویت کمال گونه‌ای آفرید.

کاظمی بیان کرد: در دوران معاصر در نتیجه پیوند فرهنگ و معنوی ایران و اسلام گستره هنرهای نمایشی، جهانیان شاهد خلق آثار فاخر در ایران بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جریان علمی آموزشی و تربیت فعال و اثربخش طی فرایند تکاملی و مکاشفه‌ای شکل می‌گیرد گفت: با استفاده از تجارب جهانی دریافت شد که استفاده از هنر هفتم در تعلیم و تربیت تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل جشنواره فیلم رشد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های هنری با حضور اهالی سینما، دانش آموزان، اهالی تعلیم و تربیت و سایر علاقمندان و کنشگران پا گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: بیشتر متخصصان عرصه تعلیم و تربیت و اصحاب هنر بر این باورند که هنر هفتم رساترین رسانه آموزشی و تربیتی است.جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با بیش از چهار دهه قدمت با حضور فیلمسازان و کارگردانان برجسته ایران و جهان، منتقدان، فیلم‌سازان جوان و دانش‌آموز توانسته با خلاقیت و نوآوری آموزش را از بستر قالبی کتاب‌های درسی به عرصه هنر منتقل کند و با ایجاد احساس محوری در مخاطب به جریان یادگیری عمق بخشد.

کاظمی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین که مبتنی بر آموزه‌های ملی، مکتبی و مطابق معیارهای نظام اسلامی تدوین شده، تعلیم و تربیت در ساحت‌های شش گانه تعریف شده افزود: استفاده از هنر سینما در بردارنده تمام این ساحت‌هاست که به عنوان یک راهبرد مشخص در برنامه‌ریزی آموزش و پرورش رایج شده است.

کد خبر: 875602

وب گردی

وب گردی