جشنواره نخبگان ایثار اسفند امسال برگزار می‌شود

جشنواره نخبگان ایثار قرار است در دو سطح استانی و کشوری در اسفند سال جاری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

به گزارش ایسکانیوز، نصیرزاده گفت: «‌این ‌جشنواره هر ساله بین مجموعه وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برگزار می‌شود. در این جشنواره ما نخبگان علمی جامعه هدف ایثارگری خود را با محوریت بنیاد شهید از جمع مجموعه واحدهای دانشگاهی خود شناسایی می‌کنیم.»

به گفته مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی از نخبگان علمی معرفی شده تعدادی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و متناسب با نمرات و شاخص‌هایی که برای یک فرد علمی در مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری مشخص شده در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: «‌همچنین نخبگان مراکز سما در بحث آموزش و پرورش تقدیر می‌شوند. تمام آنها در یک جمع و در همایش بزرگی با نام جشنواره نخبگان ایثار معرفی می‌شوند.»

آن طور که نصیر‌زاده گفته است سال قبل این جشنواره با محوریت وزارت علوم برگزار شد و پایان امسال با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «‌این جشنواره اسفند ماه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.»

او در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «راه‌اندازی کانون‌های علمی در سه حوزه دانشجویی و کارکنان و اساتید، ایجاد بانک نخبگان، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات دانشجویان شاهد و ایثارگر با عنوان «سجاد»، راه‌اندازی سامانه اطلاعات معتمدان ایثارگران با عنوان «سامی»، پیگیری برگزاری کنگره ملی شهدای دانشگاه آزاد اسلامی، پیگیری راه‌اندازی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد اداره یادمان‌ها و... ازجمله برنامه‌های این اداره کل است.»

این جشنواره با همکاری وزارت علوم، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید، به‌منظور شناسایی و حمایت از جامعه هدف و معرفی دانشجویان نخبه ایثارگر خواهد بود.

منبع: فرهیختگان

کد خبر: 875605

وب گردی

وب گردی