برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع«بسیج و مسائل سیاسی» در سما سیاهکل

دفتر فرهنگ اسلامی با همکاری بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و به منظور بصیرت افزایی دانشجویان این مرکز آموزشی فرهنگی نسبت به مبانی انقلاب اسلامی و همچنین پاسخ به شبهات فراوان مطرح شده نسبت به ارکان نظام اسلامی اقدام به برگزاری جلسه کرسی آزاد اندیشی با موضوع «بسیج و مسائل سیاسی» نمود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که به بهانه هفته بسیج برگزار شد، غفار علیپور از اساتید دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی اجتماعی در سخنانی بسیج را یک تفکر دانست که توسط معمار کبیر انقلاب حضرت روح ا... به ملت ایران هدیه شد.

علیپور در ادامه بسیج را تحقق مردم سالاری دینی مد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و افزود:« بر اساس نظر معظم له «مردم سالاری دینی یعنی بر اساس دین و بر اساس اسلام، سالار زندگی جامعه خود مردمند. مردم سالاری یعنی این؛ این معنای مردم سالاری است. بسیج در همه عرصه ها مظهر مردم سالاری دینی و مردم سالاری اسلامی است.»

وی در ادامه تفکر بسیجی را ضامن بقای انقلاب و عامل پیشرفت کشور دانست و ادامه داد:« اگر میخواهیم به پیشرفت برسیم و دل در گرو حل مشکلات اقتصادی و اخلاقی -که امروز گریبانگیر جامعه شده- ببندیم، فقر را ریشه کن نموده و معضل خانمانسوز بیکاری را حل کنیم، بهترین راه پیاده نمودن تفکر بسیجی و اشاعه این فرهنگ متعالی است که در دل خود «کار بی مزد و منت»، «ایثار و از خودگذشتگی»، «باور به توان داخلی»، «عدم وابستگی و سرسپردگی به قدرت های پوشالی» و ... را دارد.

علیپور در ادامه به پنچ سرفصل بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت، شاخص «دفاعی»، «سیاسی (روشنگری و بصیرت افزایی)»، «اقتصاد مقاومتی»، «علمی و فناوری» و «فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی» را از ویژگیهای مهم بسیج از منظر حضرت آقا بیان نمود و خاطرنشان کرد :« همانگونه که در عرصه نظامی و عرصه های علمی فناوری حرفی برای گفتن داریم به خاطراین است که غلبه با تفکر و فرهنگ بسیجی است».

وی اظهار امیدواری کرد با تسری فرهنگ بسیجی در همه عرصه ها بتوانیم پرچم پرافتخار اسلام و ایران سربلند را در عرصه گیتی به اهتزاز در آوریم.

پس از پایان سخنان علیپور نوبت به طرح سوالات چالشی و شبهات رسید که بر گرمای این نشست دانشجویی افزود. به گونه ای که در برخی مواقع بلندی صدای دانشجویان مخالف نظرات استاد بر فضای کلاس طنین انداز می شد ولی با پاسخ های متقن و مستند استاد دانشجویان مجاب می شدند.

کد خبر: 875739

وب گردی

وب گردی