مدیران جرأت اعلام آمار به مناطق را ندارند/آمار منسجمی از آسیب‌های اجتماعی در مدارس وجود ندارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آمار منسجمی از آسیب‌های اجتماعی در مدارس وجود ندارد و مدیران جرأت اعلام آمار به مناطق را ندارند،‌گفت: باید تابوی آسیب‌های اجتماعی شکسته شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در برنامه پرسشگر در خصوص آسیب‌های اجتماعی در مدارس،‌ اظهار داشت: در بحران آسیب‌های اجتماعی در کشور قرار داریم و شاید در بعضی از مسائل، در جهان رتبه‌هایی را در این خصوص داشته باشیم.

وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی به مدارس کشیده شده است و نمی‌توانیم آمار درستی ارائه دهیم؛ چرا که متأسفانه شاید مسئولان نخواسته‌اند این آمار به دست آید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: برخی از مسائل در مدارس وجود دارد، اما آمار صحیح و درستی در دست نیست؛ چرا که باید مدیران مدارس این آمار را به مناطق و ادارات کل آموزش و پرورش اعلام کنند، اما طوری با مدیران برخورد می‌شود که مدیر مدرسه جرأت اعلام این آمار را ندارد.

سعیدی افزود: بعید می‌دانم که مسئولان مربوطه بخواهند این آمار را محور برنامه‌های خود قرار دهند؛ چرا که مدیران و اولیای مدرسه به دلیل دلسوزی، برخی از رفتارها در مدارس را در این سامانه ثبت نمی‌کنند و ما یک تابوی آسیب‌های اجتماعی داریم که باید شکسته شود؛ ضمن اینکه نمی‌توانیم به برخی از مسائل ورود پیدا کنیم.
706

کد خبر: 875756

وب گردی

وب گردی