سراهای دانشجویی باید متناسب با شأن و منزلت دانشجویان تجهیز شوند

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سراهای دانشجویی باید متناسب با شأن و منزلت دانشجویان تجهیز و اداره شوند.

به گزارش ایسکانوز به نقل از واحد بوشهر، دکتر علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست هم اندیشی تدوین آیین نامه سرای دانشجویی با بیان اینکه کاربرد کلمه «سرای» به جای «خوابگاه» برای محل زندگی و اقامت دانشجویان شایسته است، گفت: این تغییر نام از آنجاست که سرای دانشجویی تنها محل خواب نیست و دانشجویان به نوعی زندگی عادی و روزمره خود را در آنجا سپری می کنند.

دکتر صامت با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند آیین نامه جامع، کامل و جدیدی درخصوص نحوه ایجاد و اداره سراهای دانشجویی است، گفت: آخرین بخشنامه ای که به طور کامل به این مهم پرداخته، مربوط به سال های 1374 و 1386 بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه با تمام توسعه های کیفی و کمی دانشگاه آزاد اسلامی، کمتر به شرایط نگهداری و قوانین استفاده از سراهای دانشجویی پرداخته شده است، افزود: البته در سال های 1389 و 1391 نیز تنها دو دستورالعمل در خصوص مسائل بهداشتی و انضباطی صادر شده است، اما عملاً پاسخگوی نیاز اداره و نگهداری سراهای دانشجویی نیست.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه برای اداره سراهای دانشجویی باید تمام جنبه ها و موارد زندگی دانشجویان مدنظر قرار گیرد، گفت: سراهای دانشجویی باید در شأن و منزلت دانشجویان تجهیز و اداره شوند.

دکتر صامت با بیان اینکه در تدوین اولیه پیشنویس دستورالعمل جدید سراهای دانشجویی، از بیش از 40 واحد دانشگاهی نظرخواهی شده است، تصریح کرد: 21 واحد دانشگاهی نظرات خود را در مباحثی چون نحوه پذیرش دانشجویان، اسکان موقت، مسائل انضباطی، بهداشتی، چگونگی خدمات دهی، مبلغ و نحوه پرداخت شهریه و... به سازمان مرکزی اعلام و در نگارش آیین نامه مد نظر قرار گرفته و اعمال شده است.

وی ادامه داد: پس از اصلاحات و بازنگری مجدد آیین نامه، از 23 واحد دانشگاهی دیگر نیز استعلام و پیش نویسی کامل تدوین شده که برای جمع بندی نهایی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست که به میزبانی واحد بوشهر برگزار شد، معاونین دانشجویی و فرهنگی واحدهای بوشهر، زنجان، رشت، اهواز، قزوین، کرمان، نجف آباد، اصفهان (خوراسگان)، قائمشهر و خرم آباد در کارگروه های مختلف، مسائل مطرح شده در پیش آیین نامه سراهای دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

کد خبر: 875757

وب گردی

وب گردی