بازدید معاون روابط بین الملل دانشگاه تور از دانشگاه تربیت مدرس

دکتر مارک دسمه، معاون روابط بین الملل دانشگاه تور از کشور فرانسه، روز سه شنبه سی ام آبان ماه از دانشگاه بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مارک دسمه، معاون روابط بین الملل دانشگاه تور فرانسه، ضمن بازدید از دانشگاه، در نشستی با دکتر حمید سعیدی، معاون دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه، دکتر وحدتی نسب (از دانشگاه علوم انسانی)، دکتر رجبی و دکتر سیما (از دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست) ملاقات نمود.
در ابتدای نشست دکتر سعیدی ضمن خوشامدگویی به مهمان فرانسوی، به معرفی دانشگاه تربیت مدرس پرداخت.

در ادامه، دکتر دسمه ضمن معرفی دانشگاه تور اظهار داشت: دانشگاه تور در نظر دارد، تغییر جهت در ارتباطات علمی خود از اروپا و امریکا به کشورهای دیگر از جمله ایران داشته باشد و تنوع بیشتری در پژوهش های دانشگاه به وجود آورد. دانشگاه تور 50 سال پیش و دانشکده پزشکی این دانشگاه سه قرن پیش تاسیس شده است.

وی افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه تور رو به افزایش است و یک سوم دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل می باشند. این دانشگاه دارای مرکز مطالعات رنسانس است و در نظر دارند کارگاهی را در ماه ژوئن سال 2018 برگزار کنند که درخصوص شرکت دانشگاهیان ایرانی در این کارگاه ابراز تمایل نمودند. البته این مرکز تمایل دارد در زمینه باستان شناسی با دانشگاه تربیت مدرس فعالیت داشته باشد.

دکتر مارک دسمه همچنین اذعان داشت: برای تبادل دانشجو می توانیم از فاندهای جندی شاپور استفاده نماییم. زمینه دیگر پیشنهادی طرف فرانسوی نیز همکاری در حوزه منابع آبی بود.

در ادامه این نشست، دکتر سیما و دکتر رجبی درباره فعالیتهای بخش منابع آب، مدیریت منابع آب، و ساختارهای هیدرولیک مطالبی را عنوان کردند. دکتر وحدتی نسب نیز درباره گروه باستان شناسی توضیحاتی ارائه نمود.

در پایان دکتر دسمه عنوان نمود که دانشگاه تور در همکاری، جدی است و بهتر است در زمینه هایی طرفین همدیگر را محک بزنند و در مرحله بعد مابین طرفین سند همکاری امضا شود. در صورت پیشبرد امور ذکر شده، دانشگاه تور دانشجویان دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه را برای گذراندن دوره مطالعاتی و کارآموزی پذیرش نموده و فاندهایی را در اختیار دانشجویان یاد شده قرار می دهد.

کد خبر: 875761

وب گردی

وب گردی