آخوندی:تصویب راهبردهاى ایمنى راه ها براساس یافته هاى جهانى/چاره ای جز مدیریت هوشمند جاده ها نداریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در ارتباط با بحث ایمنى راه ها پنج راهبرد اساسى و سیاست عملیاتى در کمیسیون راه تصویب شده و حدود ٨٠٠ اقدام طراحى و تصویب شده که باید براساس هماهنگى هاى لازم انجام شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس آخوندى، وزیر راه و شهرسازى در سمینار سیاست ها و برنامه های مدیریت ایمنی راه مجمع جهانی راه گفت: موضوع مدیریت ایمنى راه ها به عنوان موضوع بسیار مهمى تلقى مى شود که در تمام دنیا مطرح و نیز با آن درگیر هستیم.
او در ادامه اظهار داشت: ١/٣ میلیون کشته در سال و ٢٠ تا ٥٠ میلیون در سال در سطح جهان رقم کوچک نیست که بتوان به سادگى از آن عبور کرد که این امر باعث شد تا این اقدام از سوى سازمان ملل مطرح شود.
آخوندى با بیان اینکه در ایران به موقع به این موضوع پرداخته شده و راهبردهاى ایمنى راه ها براساس یافته هاى جهانى تصویب شده است، گفت: تمام دست اندرکاران وزارتخانه هاى مختلف براساس ٥ راهبرد اصلى درباره مدیریت جاده ها، خودروهاى ایمن تر و بحث اعمال قانون و اقدامات امدادى فعالیت مى کنند.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: کمیسیون ایمنى راه ها به صورت ماهانه تشکیل مى شود تا مسایل مطرح و نیز تصمیمات جدى اتخاذ شود که مى توان گفت این دوره جزو بهترین دوره هایى بوده است که بیشترین هماهنگى را با دستگاه هاى مختلف داشتیم.
او خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث ایمنى راه ها پنج راهبرد اساسى و سیاست عملیاتى در کمیسیون راه تصویب شده و حدود ٨٠٠ اقدام طراحى و تصویب شده که باید براساس هماهنگى هاى لازم انجام شود.

آخوندى بیان کرد: در هر محور راهبرد اصلى در دو سطح ساختارى و سطح رفتارى و اقداماتى آیین نامه و دستورالعمل مختلف امکان ورود وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اکنون در موقعیتى هستیم که نیاز داریم تا به سطح ساختارى ورود کنیم و اقداماتى را جهت تجدیدنظر ساختارها در ایران انجام دهیم که اگر این اقدام را به خوبى انجام ندهیم میزان موفقیت ما در افزایش ایمنى راه ها محدودتر خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازى تصریح کرد: زمانى که بحث مدیریت جاده اى مطرح مى شود با کمک پلیس راهدارى و پلیس راه تلاش مى کنیم تا وضعیت جاده ها که حدود ٢٥٠ کیلومتر است را ایمن تر کنیم.

او گفت: در صورتى که درصدد پیش روى به سمت جاده هاى هوشمند هستیم و اقداماتی را جهت تبدیل مدیریت مکانیکى به مدیریت هوشمند انجام مى دهیم، سطح دیگری از مدیریت است که عمل به آن بسیار پیچیده است.
آخوندى با تاکید بر اینکه چاره اى جز مدیریت هوشمند جاده ها را نداریم، خاطرنشان کرد: طراحی سیستم، نصب تجهیزات و یکپارچه عمل کردن سازمان راهدارى و پلیس راه اقدام ساختارى بسیار بزرگی از لحاظ سرمایه گذاری، دانش، آموزش و هماهنگى است.

403

کد خبر: 875785

وب گردی

وب گردی