محمد صادقی: طرح بومی‌گزینی در دانشگاه‌ها حذف شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها به زیان استان‌های محروم و کم‌برخوردار است، گفت: این مسئله در طولانی مدت شکاف‌ها و محرومیت‌ها را افزایش خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمود صادقی با انتقاد از نبود عدالت آموزشی در کشور، گفت: یکی از مطالبات دانشگاهیان و کانون صنفی اساتید از بین بردن بی‌عدالتی در آموزش است چراکه معتقدند "مصوبه گسترش بومی گزینی در دانشگاه‌ها" به تبعیض در آموزش منجر شده است و بسیاری از افراد نخبه شهرهای کوچک را از حضور در دانشگاه‌های برتر محروم کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد براینکه این دست از محرومیت‌ها به مرور در منطقه یا شهر نشست کرده و مانع پیشرفت کلی آن‌ها خواهد شد، ادامه داد: برخی از قوانین بر خلاف ظاهرشان که برای عدالت ایجاد شده‌اند ماهیتی ضد آن داشته و نابرابری‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه باید طرح بومی گزینی در دانشگاه‌ها حذف شود، افزود: یک دانش‌آموز شهرستان دور افتاده باید مانند دانش‌آموز تهرانی فرصت حضور در دانشگاه‌های برتر را داشته باشد چراکه این مسئله در طولانی مدت شکاف‌ها و محرومیت‌ها را افزایش خواهد داد.

صادقی با یادآوری اینکه عدالت منطقه‌ای و ناحیه‌ای در سند آمایش سرزمین به خوبی شرح داده شده است، اضافه کرد: اگر آمایش سرزمینی اجرایی شود می‌توان ظرفیت‌های خوبی در استان‌ها ایجاد کرد لذا در مواقع بحران نیازی به فرستادن مدیر برای مقابله با بحران از پایتخت نخواهد بود بلکه مسئولان استانی خود به خوبی توانایی مدیریت شرایط را خواهند داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه بومی‌گزینی دانشگاه‌ها به زیان استان‌های محروم و کمتر برخوردار است و رتبه‌های برتر کنکور استان نمی‌توانند در بهترین دانشگاه‌ها و رشته‌ها قبول شوند، افزود: در نظام آموزشی کشور بیشتر بحث گسترش کیفی مطرح بوده تا گسترش کمی به همین دلیل مشکلات متعددی پیرامون نظام آموزش عالی وجود دارد.

کد خبر: 875795

وب گردی

وب گردی